• BunY

Avfärga svart hår?

Vill avfärga mitt svarta hår (är solblekt sen i somras, någon som har några tips på vilken färg som är bra eller hur jag gör det på bästa sätt? Vill inte vara blond efteråt så att det skulle bli organet gör inget

• Svar på tråden Avfärga svart hår?
  • firewalkwithme

Köp en blekning där det står att den också är till för avvfärgning. Har du långt hår behöver du två paket. När jag avfärgat svart hår bli resultatet ofta flammigt, så jag har alltid färgat in det med någon annan färg (toning) efteråt. Detta gäller också särskilt om håret är långt, då brukar det inte bli samma orangea i hela håret direkt . Jag gjorde detta senast i våras med riktigt bra resultat! Lycka till!

• BunY
    firewalkwithme skrev 2008-10-06 14:47:46 följande:
    Köp en blekning där det står att den också är till för avvfärgning. Har du långt hår behöver du två paket. När jag avfärgat svart hår bli resultatet ofta flammigt, så jag har alltid färgat in det med någon annan färg (toning) efteråt. Detta gäller också särskilt om håret är långt, då brukar det inte bli samma orangea i hela håret direkt . Jag gjorde detta senast i våras med riktigt bra resultat! Lycka till!
    Tack för tipset, hoppas det går lika bra för min del, är så trött på det svarta och det tar ju väldigt lång tid innan det växer ut
  • pumpkinhead

har du utväxt? lägg inte blekningen i botten då eftersom jag antar att du inte vill bli ljusare än vad du är i dig själv?

• firewalkwithme
    pumpkinhead skrev 2008-10-06 14:55:39 följande:
    har du utväxt? lägg inte blekningen i botten då eftersom jag antar att du inte vill bli ljusare än vad du är i dig själv?
    Stämmer, men det blir ju ändå olika färger efteråt eftersom det avfärgade håret blir rött/orange. Man får ju inte tillbaka sin vanliga hårfärg när man avfärgar, den är ju borta. Därav brukar jag lägga i en toning efteråt, och då spelar det inte så stor roll om utväxten är blond eller min vanliga färg. Jag har oftast valt att lägga i en röd toning av något slag.
  • Mini liten

Var noga uti topparna, för där finns det alltid mer färg än upp mot rötterna. Oftast är det bästa att ha i avfärgningen ute i topparna först, o sen jobba sig in mot hårbotten.

(fårinteskrivafördärreklam).....bloggen.se/ettnyttliv
  • BunY

tack för alla tips, sitter med färgen i nu. Dock blev det blondering då avfärgning inte gick att köpa någonstans i denna lilla by. Har inte tagit färg i hårbottnen för där är ingen svart färg, har alltså en ganska stor utväxt. Ville först låta det växa ut nämligen men det var inte så snyggt med en 15 cm blond utväxt

• Skrollan38

Oj! Som frisör skulle jag nog ha rått dej att gå till en frisör å få det gjort!! Av erfarenhet kan det bli preciiiiiis vad som helst.... Men lycka till iaf!!!!!!!

• BunY
    Skrollan38 skrev 2008-10-06 19:00:03 följande:
    Oj! Som frisör skulle jag nog ha rått dej att gå till en frisör å få det gjort!! Av erfarenhet kan det bli preciiiiiis vad som helst.... Men lycka till iaf!!!!!!!
    Haha jo jag vet, har tyvärr inte ekonomin till det och tog världens chans, MEN det blev bra! Är av med det svarta nu och kommer ALDRIG mer färga det svart igen!
  • firewalkwithme
    BunY skrev 2008-10-06 20:40:35 följande:
    Haha jo jag vet, har tyvärr inte ekonomin till det och tog världens chans, MEN det blev bra! Är av med det svarta nu och kommer ALDRIG mer färga det svart igen!
    Skönt att det gick bra ! Jag har färgat av från svart massor av gånger (gammal rocktjej som bytt hårfärg en gång i halvåret ) och det har alltid gått bra. Man vet ju vad man har att vänta sig.
  • BunY
    firewalkwithme skrev 2008-10-06 20:50:25 följande:
    Skönt att det gick bra ! Jag har färgat av från svart massor av gånger (gammal rocktjej som bytt hårfärg en gång i halvåret ) och det har alltid gått bra. Man vet ju vad man har att vänta sig.
    Haha samma här, med rocktjejs grejen Blev bara så trött på att vara så mörk, var alldeles för kopplat till min fd depression och mitt gamla liv som var allt annat än bra, så detta var liksom allt som fanns kvar och jag ville bara bli av med det

Men nu vet jag ju att jag är ganska söt i morotsfärgat hår med
Svar på tråden Avfärga svart hår?