Avfärga svart hår?
Vill avfärga mitt svarta hår (är solblekt sen i somras, någon som har några tips på vilken färg som är bra eller hur jag gör det på bästa sätt? Vill inte vara blond efteråt så att det skulle bli organet gör inget
Vill avfärga mitt svarta hår (är solblekt sen i somras, någon som har några tips på vilken färg som är bra eller hur jag gör det på bästa sätt? Vill inte vara blond efteråt så att det skulle bli organet gör inget
Köp en blekning där det står att den också är till för avvfärgning. Har du långt hår behöver du två paket. När jag avfärgat svart hår bli resultatet ofta flammigt, så jag har alltid färgat in det med någon annan färg (toning) efteråt. Detta gäller också särskilt om håret är långt, då brukar det inte bli samma orangea i hela håret direkt . Jag gjorde detta senast i våras med riktigt bra resultat! Lycka till!
har du utväxt? lägg inte blekningen i botten då eftersom jag antar att du inte vill bli ljusare än vad du är i dig själv?
Var noga uti topparna, för där finns det alltid mer färg än upp mot rötterna. Oftast är det bästa att ha i avfärgningen ute i topparna först, o sen jobba sig in mot hårbotten.
tack för alla tips, sitter med färgen i nu. Dock blev det blondering då avfärgning inte gick att köpa någonstans i denna lilla by. Har inte tagit färg i hårbottnen för där är ingen svart färg, har alltså en ganska stor utväxt. Ville först låta det växa ut nämligen men det var inte så snyggt med en 15 cm blond utväxt
Oj! Som frisör skulle jag nog ha rått dej att gå till en frisör å få det gjort!! Av erfarenhet kan det bli preciiiiiis vad som helst.... Men lycka till iaf!!!!!!!