Halbränna ett tecken på graviditet???
Kan verkligen halsbränna vara ett tecken tidigt i en graviditet?
Det är ju inte direkt så att det är något stort som ligger där nere och trycker.... Finns det annat som kan orsaka det?
Kan verkligen halsbränna vara ett tecken tidigt i en graviditet?
Det är ju inte direkt så att det är något stort som ligger där nere och trycker.... Finns det annat som kan orsaka det?
ja d e ett tecken på grav..
Ja. Halsbrännan kommer av hormoner, inte av att någon trycker på magsäcken
nej inte nödvändigtvis...
det finns massa orsaker till varför man får halsbränna. Graviditet är låååångt ner på listan....
Stark mat t e x.
Källa: vårdguiden.se
Jag hade verkligen halsbränna från dag ett i min graviditet med Emil men har haft det efter förlossningen oxå, då på grund av att jag ej blivit av med övervikten, hade ingen halsbränna alls när jag gick ned 15 kilo för några år sedan, men det är väl bara så att jag har en känslig magmun som vill att jag ska gå ner lite! Jag mår också bättre om jag äter GI inspirerat utan socker och vitt mjöl. Min halsbränna blir helt klart värre av sötsaker...men det är ändå svårt att låta bli...
Jag har bim 16 okt, jag har prickat in ÄL, och jag har fruktansvärd halsbrnna speciellt i morse, kan de vara ett tecken kanske ? jag har inte problem med de i vanliga fall.
Jag är väldigt torr i munnen och har halsbränna. Testade plus i lördags och är i vecka 5 nu. Har haft halsbärnna i ca 2 veckor tillbaka mer eller mindre varje dag.
Lite illamående, det drar och sliter i mensmagen ibland så det gör ont och ibland bara så att det känns, jag är tröttare än tröttast, brösten blev gigantiska och ömmar ff som tusan, hungrig som en varg strax innan lunch/middag osså gråtmild utan dess like.
CC: Tro inte så mycket... försök göra andra saker så du slipper tänkta på det. Men det vet jag dock hur svårt det är. Tidigare har jag varit "skengravid" ca 4 ggr, på de 2½ år som vi har försökt. Tror jag ville så mycket så jag etade symtom och vips var de där!
Jag håller tummarna för att du får ett plus på BIM!
Hej! hade ÄL den 9/6 och trodde jag blivit gravid då, min mens va också 5 dagar sen, den dagen jag tänkte testa på kom min mens, men det vart väldigt konstig, jag blödde väldigt väldigt rikligt! Men testade ändå dagen efter och de vart negativt. Men veckan efter de började jag känna mig konstig. Så nu är jag typ illamående hela dagarna, huvudvärk smyger sig på och nu sitter jag med halsbränna. Sen kryper det i mina ben KONSTANT! Har inte kunnat sova riktigt på två nätter nu, måste upp åh gå mitt i natten för att jag inte kan ligga stilla.
Ska testa mig igen till helgen eller nästa vecka.
Kan detta va tecken på graviditet?
Tacksam för svar! :)