• Madicken och Lisabeth

Hur blir man av med mal som tuggar hål på kläderna?

Min man arbetar på ett labratorieföretag och kom hem en dag med ett stort hål på kostymen. Jag trodde att han varit nära något frätande i labbet men sedan visade det sig att flera kläder som inte varit på hans jobb blivit söndertuggade.

Hur blir man av med mal i garderoben?

Har varit nere i affären och där finns massvis av rengöringsmedel men inget malmedel som man har hört talas om att de använde förr i tiden. Vad skall jag göra för att bli av med husdjuren?

• Svar på tråden Hur blir man av med mal som tuggar hål på kläderna?
  • firhilwen

I en järnhandel kanske du har större tur att hitta malmedel, eller i en sybehörs-/tygaffär...

• Siena

RIng anitcimex, det är så gott som omöjligt att bli av med mal eller pälsängrar annars. De bosätter sig i trossbotten och i väggarna, så man måste verkligen desinfektera hela bostaden. Det går nog på din försäkring! O dessutom är de där medlen som används väldigt giftiga så det är inget man ska stå med själv!

• solrosen83

härligt ställe du satt denna under... malar som husdjur... ja varför inte? härligt!! hoppas du får bort malarna.. fast vad är det för sätt att utrota sina husdjur?

Svar på tråden Hur blir man av med mal som tuggar hål på kläderna?