• 83an

Hur sjutton får jag det rent...

Mina rostfria vitvaror alltså...
    Har tidigare använt ett medel som de använder i hotellhissar men det tillverkas inte mer.
    Köpte Ajax Universal, det står att det funkar till rostfritt.
    Men det blir hur flammigt som helst

Vad använder ni?
    Och vad använder ni för sorts trasa?

• Svar på tråden Hur sjutton får jag det rent...
  • crasygirl

på jobbet använder vi antingen en fiber trasa med ett ganska starkt allrengöring. eller en puts trasa med lite diskmedel på.

och det gfunkar bra för oss

• MyPheobe

t-röd är bra till det mesta... någon kapsyl i vatten å det blir renare än renast.

• AnneSophie

Vanligt YES diskmedel i ljummet vatten, torka av med disktrasa och eftertorka med torr handduk.

« Absolut bäst! -

»
  • mimmi 1

MP52 möbelpolish, självputsande... häll lite på en torr trasa och torka, och det blir ett jättebra resultat!

håller dessutom ett tag!
    Finns bla. på ica... en liten vit flaska...

• 83an
    AnneSophie skrev 2008-10-06 17:10:06 följande:
    Vanligt YES diskmedel i ljummet vatten, torka av med disktrasa och eftertorka med torr handduk.
    Har testat men det funkade inte...
    Hmmmm kanske mig det är fel på...
  • 83an

mimmi 1 skrev 2008-10-06 17:10:39 följande:

MP52 möbelpolish, självputsande... häll lite på en torr trasa och torka, och det blir ett jättebra resultat!håller dessutom ett tag!Finns bla. på ica... en liten vit flaska...
    Måste jag testa...
    Tror att jag har det här hemma någonstans
    Tack för tipset...
  • Marpal

Lite Jif på en microduk är helt suveränt! Då och då putsar jag upp det rostfria med Universal allrengöringsmedel med den gula mjuka sidan på en gul/vit svamp. Fullständigt oslagbart! Det sistnämnda behöver torkas bort ganska noga för att inte efterlämna en vit hinna med resultatet kan bara upplevas!! Funkar lika bra på trötta, matta rostfria grytor och liknande.

Universal allrengöring hittas på: www.universalbolaget.com

• bettangirl

AJAX FÖNSTERPUTS den utan spray, bara kork.

ta på papper och torka av.. billigt och bra..

• M A L I N

På jobbet använder vi 5:56.

• 83an

mimmi 1 skrev 2008-10-06 17:10:39 följande:

MP52 möbelpolish, självputsande... häll lite på en torr trasa och torka, och det blir ett jättebra resultat!håller dessutom ett tag!Finns bla. på ica... en liten vit flaska...
    Shit vilket resultat *tummen upp*
    Tack för det tipset... kommer inte köpa en massa andra medel när det blir så bra med MP52
  • mimmi 1

Å så roligt att mitt tips var bra

jag tog MP52 till en av våra utemöbler som är av mörk grått aluminium, med glasskiva, från Jysk, det gråa hade blivit helt ljust och dessutom matt och flammigt, men blev som nytt efter jag strykit ut MP52 möbelpolish... jippi...

För att inte tala om hur fina köksluckorna blir, köksbordet....

Svar på tråden Hur sjutton får jag det rent...