• Anonym

Kan man blöda klumpar?

Finns det dom som trott att man fick MF då man fick blödning med klumpar men sen visat att det var ett foster kvar i magen?

• Svar på tråden Kan man blöda klumpar?
  • Anonym

ingen?

har nämligen en vännina som varit med om detta.. vill höra om det verkligen kan vara så om det finns andra som kan berätta om det..

• Anonym

Ok.. Då kan det vara så!

Några fler?

• Anonym (lugnt)

Jag åkte till akuten efter blödningar. När jag kom in i undersökningsrummet gick jag på toaletten. Jag kom ut med en stor avlång klump med nånting blodigt i ett papper.. Frågade med gråten i halsen om det var moderkakan eller dylig. Nej då svara sköterskan, det är bara levrat blod.

Är i mån 7 nu.

• Anonym

Jag var helt övertygad om att jag var gravid för något år sedan. Men innan jag hann göra ett gravtest fick jag mens och blödde ut en stor klump. Jag vet fortfarande inte om jag faktiskt var gravid eller inte, men jag är inte gravid nu i alla fall. Jag skulle ha kunnat vara i 8:e veckan då ungefär.

• viti

Fick en blödning i v 6+3 med klumpar och det var INTE missfall.

• Anonym

åkte ni o kikade då eller?

För min vännina, fick blödning i vecka 7+2 o dagen efter kom det blödning mer än mens med två blodflytningsklump..
    O hon var inte in till sjukhuset, utan när när hon var i vecka 14 när hon trodde hon nte var gravid så kände hon sparkar..
    Då fick hon åka till KK o visst där visade sig ett 14 gammal foster!

• Teskedsmamman
    Anonym skrev 2008-10-06 19:35:04 följande:
    åkte ni o kikade då eller? För min vännina, fick blödning i vecka 7+2 o dagen efter kom det blödning mer än mens med två blodflytningsklump.. O hon var inte in till sjukhuset, utan när när hon var i vecka 14 när hon trodde hon nte var gravid så kände hon sparkar.. Då fick hon åka till KK o visst där visade sig ett 14 gammal foster!
    Klumpar är inte nödvändigtvis några hinnor eller liknande utan kan just vara blodklumpar, om hon har en blödning så kan det lätt levra sig till ganska så stora klumpar..

70% av alla graviditeter blöder, de flesta i början...

En kompis + brorsans fru har haft normal mensliknande blödning under sina graviditeter, dära upptäckte de inte graviditeterna förrän väldigt sent.
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • viti
    Anonym skrev 2008-10-06 19:35:04 följande:
    åkte ni o kikade då eller? För min vännina, fick blödning i vecka 7+2 o dagen efter kom det blödning mer än mens med två blodflytningsklump.. O hon var inte in till sjukhuset, utan när när hon var i vecka 14 när hon trodde hon nte var gravid så kände hon sparkar.. Då fick hon åka till KK o visst där visade sig ett 14 gammal foster!
    Ja, vi åkte in och gjorde vul på akuten (eftersom jag reda hade haft 2 missfall), läkaren kunde inte se något hjärta för det var för tidigt men han sa att livmodern var stängd så det var inte därifrån blodet kom.
  • Anonym

helt otroligt...
    Men så bra egentligen, alla borde ju veta att det finns hopp då ju egentligen även om man blöder klumpar!

Svar på tråden Kan man blöda klumpar?