• Anonym (orolig)

Konstig "smärta" i nedre delen av magen

Jag är rädd att jag har fått nån könssjukdom. Ska testa mig på torsdag men jag vill bara höra vad ni tror att det kan vara. Har liksom en skum känsla i nedre delen av magen. Det gör inte direkt ont men det känns. Vet inte hur jag ska förklara riktigt.

Har inga andra symtom eller nåt. Det är bara det att de som sagt känns konstigt i nedre delen av magen. Tänk om äggledarna eller livmodern har tagit stryk av nåt??? Då dör jag..
    Hade sex med mitt ex igår och då kändes det extra mycket när han kom för långt in oxå.

• Svar på tråden Konstig "smärta" i nedre delen av magen
  • Anonym

Det var inte oskyddat sex hoppas jag...
    Går man med obehandlad klamydia så finns ju en ganska stor risk att man får en inflamation.

• Anonym (orolig)

Hur långt tid tar det innan det blir farligt då? Kan ha haft klamydia i högst 3 mån iaf.. Kan jag ha blivit steril under den tiden??

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2008-10-06 21:42:47 följande:

Hur långt tid tar det innan det blir farligt då? Kan ha haft klamydia i högst 3 mån iaf.. Kan jag ha blivit steril under den tiden??
    Vet inte hur lång tid det tar, är nog olika.
  • Anonym (orolig)

De på könsmottagningen sa imorse att om det har gått ända till äggledarna/livmodern så har man jätteont.. och de har jag ju inte.. de är bara en konstig känsla inte ont direkt. Hoppas jag inte har nåt alls! Blir galen av att inte veta.

• Anonym (mamman)

Jag tror förr att det är en irritation som har uppstått på grund av s.k. botten penetrering, dvs att han kom så långt in i dig att du kände av honom. Jag har några gånger haft män där sånt uppstått. Är han lång eller öppnar du dig mycket?

• Anonym (orolig)

Både och. Han är ganska stor och vi hade väl en ställning där han kom långt in. Men problemet kom ju innan vi hade sex.

Anonym (mamman) skrev 2008-10-07 12:02:37 följande:

Jag tror förr att det är en irritation som har uppstått på grund av s.k. botten penetrering, dvs att han kom så långt in i dig att du kände av honom. Jag har några gånger haft män där sånt uppstått. Är han lång eller öppnar du dig mycket?
  • Anonym (mamman)

Anonym (orolig) skrev 2008-10-07 12:07:00 följande:

Men problemet kom ju innan vi hade sex.Anonym (mamman) skrev 2008-10-07 12:02:37 följande:
    Aha, det förstod jag inte; tänkte att det kom efter det. Ja, då måste du mer berätta var det sitter. Är det mitt på eller i ena sidan. Det är sällan som det är dubbelsidigt på äggstockar eller äggledare.
  • Anonym (orolig)

De är typ mitt i eller lite mer åt höger sida och igår kändes det som att det högg till lite i ryggslutet.

Anonym (mamman) skrev 2008-10-07 12:36:35 följande:

Anonym (orolig) skrev 2008-10-07 12:07:00 följande:
    Aha, det förstod jag inte; tänkte att det kom efter det. Ja, då måste du mer berätta var det sitter. Är det mitt på eller i ena sidan. Det är sällan som det är dubbelsidigt på äggstockar eller äggledare.
  • Anonym (orolig)

Det känns inte hela tiden utan det hugger till lite då och då. Just nu känns det t.ex lite som att jag har mensverk.

• Anonym (mamman)

Anonym (orolig) skrev 2008-10-07 12:58:53 följande:

Det känns inte hela tiden utan det hugger till lite då och då. Just nu känns det t.ex lite som att jag har mensverk.
    och du befinner dig inte så nära mens att det beror på det?

Om det inte är ett regelrätt mensvärk, som ibland kan uppträda lite hur som helst och när som helst, så tror jag att du känner av din fertilitet. Kroppen har faktiskt en förmåga att ibland sända ut smärtsamma påminnelser om att det är dags att göra något. Själv har jag ibland kunnat känna smärta och samtidigt fått de bekanta ÄL trådarna i trosan. Jag tror inte du behöver vara orolig och dessutom är det ju kort tid kvar till torsdag.

Ibland kan man få ont i brösten eller bröstvårtorna, har du det?

Hur stor är du? Överviktig? Det finns många faktorer.
  • Anonym (orolig)

Nej det är typ 2 veckor tills jag ska ha mens.
    Har inte ont i brösten eller bröstvårtorna. Är väl normalbyggd .. 160 lång och 52 kg.
    Jag får väl helt enkelt stå ut tills på torsdag även fast det känns som en evighet dit.

Anonym (mamman) skrev 2008-10-07 13:16:54 följande:

Anonym (orolig) skrev 2008-10-07 12:58:53 följande:
    och du befinner dig inte så nära mens att det beror på det?Om det inte är ett regelrätt mensvärk, som ibland kan uppträda lite hur som helst och när som helst, så tror jag att du känner av din fertilitet. Kroppen har faktiskt en förmåga att ibland sända ut smärtsamma påminnelser om att det är dags att göra något. Själv har jag ibland kunnat känna smärta och samtidigt fått de bekanta ÄL trådarna i trosan. Jag tror inte du behöver vara orolig och dessutom är det ju kort tid kvar till torsdag.Ibland kan man få ont i brösten eller bröstvårtorna, har du det?Hur stor är du? Överviktig? Det finns många faktorer.
  • Anonym (mamman)

Jag tror att det är en släng av kännbar ÄL. Du är normalstor och jag utgår ifrån att det inte är brösttyngden du känner i ryggen eller att du annars har problem med ryggen, förresten gympar du något eller sitter du bara still och skriver på FL?
    Nu lite mer dumt, kan det bara vara gaser i magen som transporterat sig lite runt? Jag vet till exempel att män kan få gaser uppåt så de tror att det är en hjärtinfarkt som dom har.

Svar på tråden Konstig "smärta" i nedre delen av magen