Vad betyder ta en hink???????????
Snälla Hjälp. Vad betyder: Har precis tagit en hink? Vet att killen i fråga missbrukar. Är orolig.
Snälla Hjälp. Vad betyder: Har precis tagit en hink? Vet att killen i fråga missbrukar. Är orolig.
tror han röker hink=röker hasch...
man har en pet flaska i en hink med vatten och lägger rökat i korken och tänder på till flaskan blir rökfylld sen tar man bort korken och drar i sig röken. Man röker oftast hasch eller gräs i bucket. det blir lite som en hemmagjord bong. Det kallas att röka bucket. Det är iaf den enda benämningen jag hört...
Tack för hjälpen. Blev inte glad men förstod att det hade med droger att göra.Tack.
jag har testat det där med hink en gång och man blir rejält stenad!
När jag hörde uttrycket nyligen så tänkte jag också på att "röka hink" som min polare testade när vi unga. Men tydligen så är det ett slang för alkohol.
www.slangopedia.se/ordlista/
Slangopedia refererar till Stor och låten "Vem tog min hink?" Nedan finns också ett klipp på Stor när han dricker alkohol och blir "arg" när flaskan är tom.
Aahh gud, vilka minnen
Hink är däremot inget för nybörjare, det är verkligen att slägga sig själv i huvudet.
Du behöver nog inte vara så orolig, det är cannabis vi pratar om. Du hade antagligen inte brytt dig om han sa att han skulle ta sig ett par järn. Alkohol är bra mycket farligare.
Jag kan tipsa dig om att läsa på om gräs. Det är givande och kommer att ge dig flera insikter om livet och samhället.
Alltså att "ta en hink" där jag kommer ifrån (Stockholm) är onekligen att ta sig en sup, alltså kröka.
Hinka = Supa.
Vet inte någon som röker weed som använder ordet hink när dem ska röka haha.
Om han röke så används säkert ord som "Softa, ta en spliff, ta en joint, röka lite grälle, splitta en femma, ta en gås, mecka en fet".
Leta efter dem om du är orolig
Alltså att "ta en hink" där jag kommer ifrån (Stockholm) är onekligen att ta sig en sup, alltså kröka.
Hinka = Supa.
Vet inte någon som röker weed som använder ordet hink när dem ska röka haha.
Om han röke så används säkert ord som "Softa, ta en spliff, ta en joint, röka lite grälle, splitta en femma, ta en gås, mecka en fet".
Leta efter dem om du är orolig
Och om man inte vill röka spliff, joint splitta en femma ta en gås mecka en fet utan är just sugen på att ta en hink?
Granted att dom allra flesta väljer att mecka fet, sen finns det dom som föredrar att lägga dyra pengar på bongs shobangs och andra trevliga rökdon men det finns även en skara som väljer budget metoden och sänker en cola flaska i skurhinken ;)