• bluebluebird

goda recept med kassler

någon som vill inspirera mig? tänkte köpa billig kassler på coop imorgon och behöver lite idèer till vad jag kan göra fär gott..

• Svar på tråden goda recept med kassler
  • Boppi

Kasslergratäng

Koka ris med en grönsaksbuljongtärning i. Lägg i ugnssker form. Strimla kassler och purjolök, stek och blanda i en burk krossade tomater och lite chilisås. Koka ihop och lägg på riset. Strö på riven ost och gratinera i ugnen. Servera med sallad. Mums!

• JbK

Pasta sallad med kassler

koka pasta,
    skär kassler, tomat, gurka och äpple. blanda ihop allt i en skål, salta och peppra

• nilla 1972

strimmlad kassler
    purjolök
    curry (gul)
    fräs i stekpannan
    cream frhäise oj hur stavas det.. skit samma

gott med ris och sallad till.

• Theicewomen

Kassler Gratäng
    Skala och riv potatis
    Skiva eller strimla kasslern
    Varva i en ungsform
    salta och peppra
    lök funkar oxå bra
    grädde cd 3dl till en lagom stor form
    220grader tills potatisen känns mjuka i mitten cd 1½ timme

Lite grönsaker på sidan

• lillingen

En kassler gratäng är aldrig fel !!! Purjolök kassler i en ungnsform blanda 3 dl matgrädde ca. 1,5-2 dl riven ost 1 matsked mjöl + 2matskedar senap salta o peppra in i ugn 200 * tills fått fin färg... severas med ris eller potatis i alla former..

• Boppi
    Boppi skrev 2008-10-06 22:40:36 följande:
    KasslergratängKoka ris med en grönsaksbuljongtärning i. Lägg i ugnssker form. Strimla kassler och purjolök, stek och blanda i en burk krossade tomater och lite chilisås. Koka ihop och lägg på riset. Strö på riven ost och gratinera i ugnen. Servera med sallad. Mums!
    Oj oj! Kom på när jag läste lilligens rescept att det ska ju vara matl.grädde i min gratäng också!! Häll i såsen och koka ihop.
  • lillingen

Ja prova det är supergott Kramiz

• fröken argbigga

Stek finstrimlad kassler, häll på lite vatten och koka ur pannan lite, tillsätt lättcremefraiche med paprika & chili smak och låt bli varmt. Servera med pasta eller ris. Eventuellt kan man ha i lite strimlad purjo också. Enkelt å gott.

• Emmeliozol
    Theicewomen skrev 2008-10-06 22:58:34 följande:
    Kassler GratängSkala och riv potatisSkiva eller strimla kasslernVarva i en ungsformsalta och peppralök funkar oxå bragrädde cd 3dl till en lagom stor form220grader tills potatisen känns mjuka i mitten cd 1½ timmeLite grönsaker på sidan

Det är jättegott!!!

Men nått som jag älskar med kassler.. Stek skivor av kasslern och servera med blomkålsstuvning och kokt potatis!!! DET ÄR SÅÅÅ GOTT!!! Mmm
    Tyvärr låter det inte lika gott ssom det är med våga prova, du kommer inte ångra dej!

Har tyvärr inge recept på stuvningen men lite mjölredning, grönsaksbuljong, vatten och ev en skvätt grädde.. ev. salt och vitpeppar..

Smaklig måltid!

.:Min älskade My är här nu! 071017:.
  • mbs

KASSLEGRATÄNG

kokt ris
    kassler i tärningar
    ananasbitar

varva i en gratängform

gör en sås på
    grädde
    kavli mjukost
    curry
    ev salt

häll över och grattinera allt i 200 grader i 20-30 min.

MUMS!

Svar på tråden goda recept med kassler