goda recept med kassler
någon som vill inspirera mig? tänkte köpa billig kassler på coop imorgon och behöver lite idèer till vad jag kan göra fär gott..
någon som vill inspirera mig? tänkte köpa billig kassler på coop imorgon och behöver lite idèer till vad jag kan göra fär gott..
Kasslergratäng
Koka ris med en grönsaksbuljongtärning i. Lägg i ugnssker form. Strimla kassler och purjolök, stek och blanda i en burk krossade tomater och lite chilisås. Koka ihop och lägg på riset. Strö på riven ost och gratinera i ugnen. Servera med sallad. Mums!
Pasta sallad med kassler
koka pasta,
skär kassler, tomat, gurka och äpple. blanda ihop allt i en skål, salta och peppra
strimmlad kassler
purjolök
curry (gul)
fräs i stekpannan
cream frhäise oj hur stavas det.. skit samma
gott med ris och sallad till.
Kassler Gratäng
Skala och riv potatis
Skiva eller strimla kasslern
Varva i en ungsform
salta och peppra
lök funkar oxå bra
grädde cd 3dl till en lagom stor form
220grader tills potatisen känns mjuka i mitten cd 1½ timme
Lite grönsaker på sidan
En kassler gratäng är aldrig fel !!! Purjolök kassler i en ungnsform blanda 3 dl matgrädde ca. 1,5-2 dl riven ost 1 matsked mjöl + 2matskedar senap salta o peppra in i ugn 200 * tills fått fin färg... severas med ris eller potatis i alla former..
Pastapytt med kassler,paprika, squash, lime m.m. Jättegod!
www.barnfamilj.se/2006/09/27/pastapytt-med-kassler/
Ja prova det är supergott Kramiz
Stek finstrimlad kassler, häll på lite vatten och koka ur pannan lite, tillsätt lättcremefraiche med paprika & chili smak och låt bli varmt. Servera med pasta eller ris. Eventuellt kan man ha i lite strimlad purjo också. Enkelt å gott.
Det är jättegott!!!
Men nått som jag älskar med kassler.. Stek skivor av kasslern och servera med blomkålsstuvning och kokt potatis!!! DET ÄR SÅÅÅ GOTT!!! Mmm
Tyvärr låter det inte lika gott ssom det är med våga prova, du kommer inte ångra dej!
Har tyvärr inge recept på stuvningen men lite mjölredning, grönsaksbuljong, vatten och ev en skvätt grädde.. ev. salt och vitpeppar..
Smaklig måltid!
KASSLEGRATÄNG
kokt ris
kassler i tärningar
ananasbitar
varva i en gratängform
gör en sås på
grädde
kavli mjukost
curry
ev salt
häll över och grattinera allt i 200 grader i 20-30 min.
MUMS!