• ShootingStar

Hur länge sitter en permanent i?

Har permanentat mitt hår och är helnöjd! Ska göra det igen sen när det går ur men ska då prova lite större lockar för tror de blir ännu bättre.
    Så undrar helt enkelt hur lång tid det tar innan jag kan göra en ny permanent, Har haft permanenten 1½ månad ca och det börjar ju gå ur lite, men man borde nog vänta tills den är helt ute innan jag gör igen va?

tackar tackar!

• Svar på tråden Hur länge sitter en permanent i?
  • ShootingStar

oj, är det bara jag som permanentat mig????
    Ingen som vet?

• vänat

Hur länge peramnet site i beror på hur stora lockar du har dess lockar ju längre siter de i.

Sen sitter pernamenet i längre i ilångt än på ett kort hår.

Jag pernement mitt hår den 12 maj 2008 har fortfarnde pernet kvar i hårt gjodr då små lockar på ett ganaks lång hår.

• vänat

Tänk också på at lockarn ahänger ut sig med tiden blir lite större där av tycker jag personligen de bättre att gör små lockar. men de är som sagt var min pesonliga åsikt.

• ShootingStar

Tack för svaren.
    Jag har långt hår och gjorde på de minsta spolarna jag hittade, minns inte vilken storlek de va, emn små lockar iaf. Jag gjorde små men är inga lockar längre, syns bara när dte är blött. När håret är torrt är det mer bara volym än lockar. Men gillar det eftersom håret annars är ganska platt och tråkigt.
    Men låter dte va ett tag till... Jag är så ombytlig och funderar just nu på att kapa av håret i nån roligare frisyr än att permanenta igen. men får se vad som händer, imorgon är en annan dag.

• vänat
    ShootingStar skrev 2008-10-08 12:21:06 följande:
    Tack för svaren.Jag har långt hår och gjorde på de minsta spolarna jag hittade, minns inte vilken storlek de va, emn små lockar iaf. Jag gjorde små men är inga lockar längre, syns bara när dte är blött. När håret är torrt är det mer bara volym än lockar. Men gillar det eftersom håret annars är ganska platt och tråkigt.Men låter dte va ett tag till... Jag är så ombytlig och funderar just nu på att kapa av håret i nån roligare frisyr än att permanenta igen. men får se vad som händer, imorgon är en annan dag.
    har du gjorte en hem paramanet? i så fall brukar den inte hålla lika länge som de man gör hos frissa. De är all fall min erfranhet at gör man peranet hos frissan sitter de längre.
Svar på tråden Hur länge sitter en permanent i?