• Julius

Välja ny bredbandsleverantör

Vill ha tips & råd om vilket som är det bästa & billigaste.
    Den vi har idag är både dyr & långsam!

• Svar på tråden Välja ny bredbandsleverantör
  • Zemiramis

vi har bredbansbolaget, scream. snabbt, men jag tror inte det är det billigaste. de lovar en hastighet på minst 10mbs, men upp till24 mbs beroende på hur nära "stationen" man bor. googla på typ "billigaste bredbandet" eller dyl. det finns ju en massa tester :)

• niiina

Vi har precis bytt till Glocalnet, och är nöjda. Innan hade vi Bostream för ca 400:-/mån men nu betalar vi 249 för samma hastighet.

• Julius

Vi har ju Spray nu med även telefonen som förval & vi får räkningar på drygt 600:-/månad nu & så krånglar det hela tiden med dålig anslutningshastighet. Därför vill vi byta.

• Julius

Så det ska finnas en sida med jämförelser om man letar noga på nätet?

• Synthfarsan

BBB. Dom är bäst. 220 kr/mån för fiber, 10/10.

• Venus
    BBB suger där vi bor... Efter 1 års mecklande fram o tillbaka så sket vi i allt, först DÅ kommer de med förslaget att dra in fiber *suck* Vi betalade ca 3 räkningar på 1 år, så mycket strulade det för oss så vi tackade nej till fiber...
    Nu har vi ComHem via TVuttaget... Vi betalar för 8/1, men har 10/2-10/4 lite beroende på... Underbart skönt att veta att det "alltid" fungerar... Vi har haft det sedan i februari och det har varit nere sammanlagt 30 minuter sedan dess... Och då har de ändå haft "Akut arbete" på det vid 2 tillfällen, senast igår pga åskan...
    Har tidigare haft Spray, men efter att de började jaga mig för fakturor jag inte ska betala så vägrar jag ens kommunicera med dem längre...
    Telias funkade lika bra som ComHems, bara att det var dyrare
    Bostream är väl idag uppköpta av BBB så jag antar att det inte skulle vara ett alternativ för vår del
  • Synthfarsan

Vilken osis. Har haft BBB ADSL då fungerade det klockrent.

Har nu BBB fiber, inte ens modem behövs bara ett nätverksack i väggen man kopplar till nätverkskortet i datorn. Sen är man igång. Hujj vad snabbt det är :)

Men det kanske beror lite på var man bor osv.

Svar på tråden Välja ny bredbandsleverantör