• Southern Belle

Nöjd med din Tempur?

Vilken modell har du och är du nöjd?

Är särskilt nyfiken på om det är någon med rygg- och nackbesvär som upplever att han/hon har fått mindre problem av att sova på en Tempurmadrass!

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 00:08
    ...och hur länge har du haft den?

• Svar på tråden Nöjd med din Tempur?
  • Fru U

Jag har en tempur (minns inte så här rakt upp o ner vilken jag valde). Det är både madrass och bäddmadrass + tempurkudde

Jag är supernöjd med min men de första veckorna var hemska, riktigt horribla rent ut sagt, men sen blev det som sagt bra

Den största fördelen är att jag har  mindre ont i muskler och hud, rygg och nacke känns också bättre; de värker i alla fall inte på samma sätt

Jag lånade hem en sju centimeters provmadrass i en vecka och tyckte om den. I affären provlåg jag de olika varianterna och köpte därefter en som jag tyckte kändes skön

Svaren bor i hjärtat
  • Southern Belle

Fru U - Hur gammal är din säng? Har du hört nåt om hur lång hållbarhet en Tempurmadrass har?

• Fru U

Min är ungefär fyra månader. 15 år har jag för mig att den ska fungera

Svaren bor i hjärtat
  • sonija

Vi har en 7cm madrass uppe på resårmadrasser. Vi har haft den sen juli förra året och vi sover inte bättre och har inte mindre ont, inte mer heller.
    Vi köpte även kuddar, men dem slutade vi med efter ca 3månader. Jag fick ökad nackvärk som ledde till migränliknande huvudvärk.

• Fru U

Hade du rätt storlek på kudden? Eftersom de är så speciella är det viktigt att man inte har en för hög kudde

(misstror dig inte på något sätt, bara så du inte tror det - här på FL gäller det att vara övertydlig- det är bara en liten undran)

sonija skrev 2008-10-07 08:03:39 följande:
    Vi har en 7cm madrass uppe på resårmadrasser. Vi har haft den sen juli förra året och vi sover inte bättre och har inte mindre ont, inte mer heller.Vi köpte även kuddar, men dem slutade vi med efter ca 3månader. Jag fick ökad nackvärk som ledde till migränliknande huvudvärk.
    Jag kan tillägga att min man har en sju centimeters madrass och sover extremt mycket bättre nu. Han sov gott innan men nu vänder han sig inte så ofta och sover därmed djupare och han snarkar helt klart mycket mindre (vilket jag är tacksam för )
    Svaren bor i hjärtat
  • sonija

Om det egentligen var rätt storlek kan man diskutera, men av dem som fanns på marknaden så var det ingen som skulle passa bättre. Jag fick hjälp i butiken att prova ut den och det var den minsta, man kan ju fundera över om jag kanske skulle haft en ännu mindre...

• Fru U

Okej. Om det fanns tvivel från början så borde de inte ha rekommenderat den

Vi fick hjälp av mycket bra säljare, de ville absolut inte sälja till varje pris utan det var viktigare att vi trivdes med våra tempurprodukter (eftersom de är så speciella) och det kändes skönt (hade de kört en massa säljsnack så tror jag inte att vi köpt madrass, bäddmadrasser o kuddar utan nöjt oss med en 7cm-madrass till mig)

sonija skrev 2008-10-07 08:15:50 följande:
    Om det egentligen var rätt storlek kan man diskutera, men av dem som fanns på marknaden så var det ingen som skulle passa bättre. Jag fick hjälp i butiken att prova ut den och det var den minsta, man kan ju fundera över om jag kanske skulle haft en ännu mindre...
    En sak ska man dock veta och det är att om man beställer en tempursäng (eller 7cm madrass) i annat än 90cm's mått så tar det tid innan man får hem den. Jag beställde en som var 120cm (mindre klarar jag inte av) och det tog drygt 8 veckor innan jag fick hem den
    Svaren bor i hjärtat
  • sonija

det fanns inga tvivel...
    allt lät så fint och bra :)
    Men tempur är inte för mig helt enkelt.
    Jag har dock fortfarande tron att tempur hjälper väldigt många.

• Fru U

Du har helt rätt i att den inte är för alla. Den är väldigt speciell

Min man tex hade inte kunnat använda en för några år sen då hade han bara blivit sjukare

sonija skrev 2008-10-07 08:55:48 följande:
    det fanns inga tvivel...allt lät så fint och bra :)Men tempur är inte för mig helt enkelt. Jag har dock fortfarande tron att tempur hjälper väldigt många.
    Svaren bor i hjärtat
  • Southern Belle

Tack för svar!

15 år... OK, sen jag skrev inlägget har jag läst en hel del reviews på nätet och det är övervägande många som säger att madrasserna blir dåliga redan efter bara 1-2 år. Nu vet maken och jag inte längre om vi ens ska chansa - det handlar ju om mycket pengar... Synd, jag hade verkligen hoppats på att Tempur var rätt säng för mej...

*letar vidare efter den perfekta sängen*

Svar på tråden Nöjd med din Tempur?