• Busbellan

Alltså dessa dyra fritidsaktiviteter

Fattar inte varför allt ska vara så dyrt
    Ja, vissa saker kan jag förstå, t.ex dotterns ridning där man vet att det kostar en hel del att driva en ridskola.
    Men nu när innebandyn börjar så kostar det 1600 kr för en säsong
    Innebandysäsongen är ungefär lika lång som en termin och kostar alltså nästan lika mycket som ridningen.
    Tur att man än så länge i alla fall bara har ett barn som håller på med aktiviteter, hur ska det gå när man ska lägga några tusen per på tre barn?
    Egentligen ville dottern även gå på musikskolan och spela också, men en tusenlapp till har vi faktiskt inte råd med när jag är mammaledig.
    Tycker egentligen mest synd om de barn som har föräldrar som faktiskt inte har några pengar över att lägga på fritidsaktiviteter till barnen. Jag menar, har man bara precis så mycket pengar att man klarar sig så är det nog inte helt lätt att spara ihop 2000 kr bara sådär så barnen kan få hålla på med det de vill.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Alltså dessa dyra fritidsaktiviteter
  • La Lola

Jag är glad att min dotter bara sjunger i kyrkans kör; det är gratis.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Busbellan
    La Lola skrev 2008-10-07 07:57:55 följande:
    Jag är glad att min dotter bara sjunger i kyrkans kör; det är gratis.
    Ja, en gratis aktivitet har dottern faktiskt också. Hon går på J1 i kyrkan, det är den grupp de går i efter att de blivit för stora för miniorerna
  • marsipan tomte

Ja du jag håller med dig ts....
    Men jag är glad att 2 av mina barn att deras aktiviteter inte kostar mer än 100 kr per termin
    Då är det aktiviteter inom kyrkan......

• Lika C

hej vännen.....jadu....lutar ju inte åt några hockeyspelare i familjen här iaf......

Har det lätt änsålänge....tills trean växer upp och ska göra saker.

Dottern går på uv-scouterna... I år fick de ta en avgift på 25 kr per barn/år för att verksamheten skulle få kommunbidrag....

1600 för innebandy va verkligen att ta i! Min man spelar och de har ju typ träning hela tiden och matscher icg gud vet vad...med de är vuxna män och ger 800kr per tamin men det verkar va mest hallhyresavgifter...

• Miamamma

Ja visst är det dyrt......Mina två äldsta tjejer håller på med gymnastik (650kr /termin och barn 1ggr/v) och Fotboll (250kr/år och barn BILLIGT!!!) ...sen håller 3 av tjejerna på med golf (1500kr/år och barn).....innan red de oxå men de valde att sluta med detta när gymnastiken drog igång (110kr/gång ca 5000kr/år och barn inkl medlemsavgift)....Ridning är den dyraste och mest tidskrävande sporten...dessutom är jag rädd för hästar så jag är glad att de sluta Skrattande.......

♥♥ FELICIA,FILIPPA,FIDELI och MOLLY - MINA PRISESSOR!!!♥♥
  • mamma mia pizzeria

Jag har 5 barn med aktiviteter en del har till och med två.... man blir näst intill ruinerad. Det skall också tilläggas att en del ska ha dyr utrustning till.

• Busbellan
    Lika C skrev 2008-10-07 08:08:54 följande:
    hej vännen.....jadu....lutar ju inte åt några hockeyspelare i familjen här iaf......Har det lätt änsålänge....tills trean växer upp och ska göra saker.Dottern går på uv-scouterna... I år fick de ta en avgift på 25 kr per barn/år för att verksamheten skulle få kommunbidrag....1600 för innebandy va verkligen att ta i! Min man spelar och de har ju typ träning hela tiden och matscher icg gud vet vad...med de är vuxna män och ger 800kr per tamin men det verkar va mest hallhyresavgifter...
    Ja, det var en smärre chock när vi fick reda på priset på innebandy, men då  hade vi ju redan lovat dottern att spela.
    De batalar 800 kr i medlemsavgift och sen 800 kr för buss till matcherna, kan känas lite saftigt med tanke på att de bara kommer åka iväg på matcher 4 gånger under säsongen. Fanns ju liksom inget val heller, personligen hade jag nog hellre struntat i bussen och kört själv för det är inga långa resor.
Svar på tråden Alltså dessa dyra fritidsaktiviteter