• Cesaria

Tips på bra pappabok?

Hej,

Skulle vilja köpa en "bli-pappa-bok" till min sambo. Har ni några bra tips? Gärna någon med lite kortare texter, illustrationer osv. Inte en lång sammanhängande text att läsa från pärm till pärm alltså.

Tacksam för tips.

• Svar på tråden Tips på bra pappabok?
  • Lina 2

Jag lånade en på bibblan som hette "Pappor föder barn". Min sambo gillar den verkligen. Väldigt lättläst. Den bygger på intervjuer med flera pappor om hur de upplevde graviditeten, förlossningen och känslorna därefter mm. Inte så mycket bilder i den dock vilket passar utmärkt med tanke på att min sambo tycker det är äckligt att se bilder på foster och förlossningar.

• MID

Hej, Vi har köpt en som heter " Du ska bli pappa" (tror jag) och den är superbra, tycker både min sambo och jag. Den har både fakta om allt från graviditeten tom barnet föds och sen har den även tips om vad man ska köpa, inte köpa etc och förutom fakta delarna så varvas den med små klipp ur olika pappors dagböcker under tiden. Den är både bra, praktisk och rolig. Jag tror den kostade ca SEK 200:-

• nassepånken

farsa.nu finns det utdrag ur en bok, minns inte vad den heter. den verkar rolig, men något konservativ när det gäller könsroller.

• Alle

Du ska bli pappa av Dick Sundevall och så Koka makaroner av Johan Nilsson.

Saxat om Koka makaroner från Bokus.com:

I Koka makaroner berättar Johan Nilsson om sitt och sonen Elons första år tillsammans – om det hisnande stora i att plötsligt stå inför något som är viktigare än det egna livet, om hur alla perspektiv förskjuts, om att lära sig leva med en ständigt närvarande blandning av kärlek och fruktan. Och om vaknätter, Jack Kerouac och Elons förtjusning i treans spårvagn förstås.

Johan Nilsson har skrivit en stillsamt humoristisk och sällsynt
    levande bok om föräldraskap och kärlek.

Jag skulle köpa båda jag

Svar på tråden Tips på bra pappabok?