• Anonym

Misslyckad vaxning :-(

Har väldigt kraftig behåring vid bikinilinjen och rakning har alltid varit ett problem eftersom hårsäckarna blir inflammerade och jag dras med prickar vid bikinilinjen varje år.
    Därför valde jag för första gången att vaxa, efter tips från andra med erfarenhet av vaxning.
    Till min stora besvikelse blev jag alldeles prickig efteråt men tanten som utförde det övertygade mig om att det kommer försvinna strax.

Tre dagar senare har jag fått fula rödblåa märken, som blåmärken på varje bikinikant och stubb är på väg tillbaka. Hon fick alltså inte med allt hår från roten, utan ungefär hälften gick bara av och är på utväxt igen!!

Jag är så j*vla besviken, och på söndag åker vi utomlands! Jag kan ju inte se ut så här

• Svar på tråden Misslyckad vaxning :-(
  • wellah

reklamera, du borde ju få pengar tillbaka eller en gratis vaxning! Man kan ju klaga hos frissan så borde ju kunna klaga hos vaxaren

• Älskarlivet

Fan vad störigt!!
    Okej med röda märke och kanske till och med "blåmärke" efter första gången. men stubbet ska ju absolut inte komma tillbaka så snabbt.
    Det är det för dyrt och smärtsamt för .

Själv har jag aldrig gjort det men är nyfiken på det...

Kändes det inte pinsamt när hon var "där nere"...?

• Anonym

Älskarlivet
    Nej, hon verkade väldigt van och lyfte på trosorna utan att blinka. Jag är skitsur just nu

• AngelOfBerlin

Ring till stället som gjorde vaxningen och berätta om hur det ser ut!!!
    (har varit med om liknande...och fatt pengarna tillbaka)

• Marketta

Ring och be om pengarna tillbaka, absolut. Rodprickigt blir det men det gar bort till nasta dag.

For att haren inte ska gro in ska du kopa en speciell salva som hindrar detta, och aven exfoliera bikinilinjen.

Jag vaxar hela aret om, tar bort allt! Det ar sa himla mycket battre och det vaxer ut tunnare varje gang, tar ungefar 4 veckor och det blir inte stubbigt.

• Mysmonstret

Tänkte bara höra...

Kan det vara så att du hade rakat dig innan och de hårstrån som nu växer ut är såna som var hell "avrakade" när du vaxade?
    För när du vaxar behöver hårstråna vara i alla fall ett par millimeter för att fasta i vaxet och dras med...

Är det så kan du nog vänta ett par dagar och vaxa igen..

Är fallet INTE så utan du hade väntat i alla fall 1 vecka när du vaxade håller jag med övriga.. Reklamera!!!!

De övriga "biverkningarna" kan man dock ha svårt att komma undan, prickar blir det varje gång och blåmärken blir det första gångerna innan huden vant sig...

lycka till!!!

• JIFFY

Fast jag tror inte att man får med alla hårstrån med roten vid en vaxning utan en del av stråna går av. Det brukar bli bättre och bättre efter varje gång. Fast det är klart märkena vet jag inte riktigt vad det är, man ska väl inte få blåmärken av vaxning eller?

• Agoo

Blåmärken får man om man inte drar bort vaxstrippen rätt!
    Hon som gjorde det kanske drog bort den snett?

Har inta vaxat bikinilinjen, men vaxade benen för några veckor sedan..(köpte vaxning för hemmabruk), jag lyckades dra strippen rakt och fick då¨inga blåmärken..
    Huden blev däremot röd och lite irriterad men det skulle försvinna efter 24h vilket det gjorde...

Men det att du fick prickar kanske va för att du inte tålde vaxet?
    Eftersom det va första gången du gjorde det så ska man alltid göra ett överkänslighetstest innan..

Vet inte om jag har varit till så stor hjälp med information men jag hoppas att det löser sig för dig!

Ha det bra!

• Cia 77

Huden på benen är inte den samma som vid bikinilinjen... där är huden tunnare. Blåmärken kan det bli om huden är slapp när vaxet dras av...alltså vid för dålig fixering.
    Har man rakat sig innan kan man inte räkna med att alla strån ska komma med första gången, kanske var de korta?? Eller oxå är det inte riktigt utfört... ring och förklara för hon som gjorde behandlingen så hjälper hon dig säkert... Lycka till...

• yvonn

spring och köp ett par boxerbikinibyxor och ha en skön semester!

Svar på tråden Misslyckad vaxning :-(