• Aros

Byxor till smala barn

Någon annan som har en smal 4 åring? Sonen (fyller 4 om en månad) behöver str 110 i byxor i längd men dem är gigantiskt förstora i midjan. Vill därför ha tips om märken som är smalare i midjan. Senaste inköpet av jeans var ett par "slim fit"... känns inte speciellt slimmade då dem sitter normalt i benen och det skulle få plats ett halvt barn till i midjan. Fundersam Och jo, använder skärp till hans byxor men då byxorna är så stora blir det väldigt knöligt runt midjan = inte speciellt bekvämt. Plus att skärp är lite krångligt för honom att få upp när han ska gå på toa vilket kan ställa till det på dagis.

H&M: är oftast för stora i midjan
    PO.P: är extremt för stora och påminner mest om clownbyxor på honom
    Lindex: vissa av deras byxor är bara något stora i midjan
    Villervalla: passar bra men han vill gärna ha jeans och inte bara mjuka byxor

Så snälla, tipsa mig om märken som har kläder i smalare modeller.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Svar på tråden Byxor till smala barn
  • Trebarns far

Vi har en femårig dotter som är väldigt smal. Har 116 på kläder ofta på hm:s och lindexkläder i alla fall finns det små knappar på insidan så att man kan dra åt resåren i midjan (dock ej på mjukisbyxor) kolla om det inte är så på hans byxor också.

• Aros
    Trebarns far skrev 2008-10-07 10:23:20 följande:
    Vi har en femårig dotter som är väldigt smal. Har 116 på kläder ofta på hm:s och lindexkläder i alla fall finns det små knappar på insidan så att man kan dra åt resåren i midjan (dock ej på mjukisbyxor) kolla om det inte är så på hans byxor också.
    På vissa av hans byxor är det så. Och det fungerar på en del, men inte alla. Går helt enkelt inte att dra in dem så mycket som skulle behövas, plus att det blir väldigt knöligt.

Han ser verkligen inte så smal ut, utan helt normalbyggd. Han är ca 107cm lång och väger 16.5kg. Alltid varit smal, ända sedan han föddes har han legat ett snäpp över kurvan på längd och ett snäpp under med vikt.
    Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • Cocarola

Byxorna på flickavdelningen är smalare, tex på H&m
    Mexx är ganska smala i modellerna generellt sett, har även jeans

• Busbellan

Esprit tycker jag är ganska smala, men tyvärr inte tillräckkligt smala för min smalis.
    Det är jättesvårt. Håller med dig om Lindex slimfit, de sitter ganska bra i benen, men midjan är gegantisk.
    Min smalis är 128 cm lång och väger 20 kg.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Linmin

Kik kid är smala i passform emn vet inte om dom ha jeans.
    Name it tycker jag är ganska smala i passform o dom ha ju jeans

Svar på tråden Byxor till smala barn