• Emelianfian

Till vilken vecka ungefär kan bebisen vända sig i magen?

Är i vecka 27 idag och lillen ligger fortfarande med fötterna neråt. så nu undrar jag hur länge det är möjligt att han kan vända sig innan det är för trångt i magen? Dottern la sig till rätta i vecka 30 och var fixerad i vecka 34.

♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Felix - BF 2oo9o112 ♥
  • Svar på tråden Till vilken vecka ungefär kan bebisen vända sig i magen?
  • Emelianfian

ignen som vet???

• Lantani

När de kollade på mig i vecka 33 låg bebisen med huvudet ner, inte innan dess. Huvudet var ruckbart. Nu är jag i vecka 36+2 och ska till barnmorksan på torsdag, men det har sjunkit ner, så jag skulle tro att den är fixerad nu.

• Lantani

det sägs ju också att vid andra barnet brukar bebisen inte lägga sig med huvudet ner så tidigt som vid första.

• Väntar på nr 2

andra barnet behöver inte alls fixera sig, och har flera veckor kvar att lägga sig till rättta, min bebis sitter i magen.... så jag väntar också och hoppas att den infon stämmer som jag fått

• Andrundrun

Bebisen kan nog vända sig hur sent sm helt.
    Min ena tvilling vände sig titt som tätt i slutet. På UL i v.34 låg hon med huvudet nedåt och i slutet av v.38 låg hon på tvären.

• Emelianfian

Okej... jo det finns nog gott om plats kvar för han att vända sig.. tänkte om någon vet till vilken vecka bebisen har på sin innan det är för trångt lixom... men det kasnke är olika?! är livrädd att han inte ska vända sig..

• Tyche82

Min dotter vände sig i vecka 39, någon dag innan förlossningen startade. Det kände verkligen att hon vände sig.

Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Muslimah
    Tyche82 skrev 2008-10-07 11:19:17 följande:
    Min dotter vände sig i vecka 39, någon dag innan förlossningen startade. Det kände verkligen att hon vände sig.
    Oj! Hur kändes det? Beskriv!
    Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Emelianfian
    Tyche82 skrev 2008-10-07 11:19:17 följande:
    Oj... ja hur kändes det? gjorde det ont?
  • Emelianfian
    När gör de vändningförsök då???
  • Muslimah
    Andrundrun skrev 2008-10-07 11:17:50 följande:
    Bebisen kan nog vända sig hur sent sm helt.Min ena tvilling vände sig titt som tätt i slutet. På UL i v.34 låg hon med huvudet nedåt och i slutet av v.38 låg hon på tvären.

På tvären?

Oj, haha. Hur såg magen ut då?

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Tyche82
    Muslimah skrev 2008-10-07 11:20:51 följande:
    Oj! Hur kändes det? Beskriv!
    Emelianfian skrev 2008-10-07 11:22:42 följande:
    Oj... ja hur kändes det? gjorde det ont?
    Det är svårt att beskriva hur det kändes, men det kändes tydligt att hon vände sig om. Magen blev hård en stund efteråt. Det gjorde inte ont, det var inte skönt heller. Hon var ju rätt stor då.
    Vi skulle på vändningsförsök samma dag, så det räckte med vanligt bvc besök istället för att åka in till spec. mvc. Hon kollade med UL att det var huvudet nedåt och avbokade tiden.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • JuliaIsabella

var i måndags iväg i vecka 33 och då låg min bebis ner med stjärten men den har legat ner med huvudet men jag kände hur den lilla vände sig så nu hoppas jag att den vill vända sig tillbaka snart igen annars blir det vändnings försök efter den 23 okt

• Lantani

har nyss kommit hem från barnmorskan och är i vecka 36+4 och bebisen var inte fixerad än.

• Andrundrun

Jag kände aldrig när Tilde (tvilling2) vände på sig. Hon var dock normalstor 3150/51.
    Hon vände sig titt som tätt.
    Magen såg faktiskt inte konstig ut alls. Finns bild i mitt galleri som är taget på BF-dagen. Där ligger hon på tvären.

• Trolovade

När jag var gravid med dottern så låg hon med huvudet ned tills v 32, då bestämde hon sig för att vända sig "fel" men vände sig tillbaka rätt igen i v 35 Jag kände när hon la sig med i säte, men inte när hon la sig med huvudet neråt igen

• JuliaIsabella

ok spännande och se om min lilla vänder sig tillbaka med huvudet ner snart usch har hemska samandragningar titt och tätt hela dagen

Svar på tråden Till vilken vecka ungefär kan bebisen vända sig i magen?