• Anonym (mamma)

    Ring i halsband runt halsen...?

    Jag har beställt och fått en ring med alla mina barns namn graverade på. Fyra av dem lever, den femte är en ängel. Tyvärr är ringen lite för stor för mej och jag tänkte nu ha den i en kedje runt halsen istället. Nu undrar jag om det betyder nåt speciellt att ha en ring på det sättet? Har för mej att om man har sin vigselring i en kedja runt halsen så betyder det att man är änka. Är det så? Eller vad anser ni?

  • Svar på tråden Ring i halsband runt halsen...?
  • Nyfiken gul

    aldrig hört talas om något sådant...

    min svärmor är änka men bär fortfarande sina vigselringar på ringfingret.

    jag har en silverring runt halsen för att jag får itne plats med ringen på det finger jag kan ha den på och jag har burit den runt halsen i många år...


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • delifi2

    har hört att om man bär sin ring , vigsel ring eller så runt halsen s betyder det olycklig kärlek.

  • Anonym (ojoj)

    Ja isf skulle jag vara både änka och olycklig

    Fast det är helt tvärtom. Jag har min vigselring i ett läderband runt halsen pga allerig. Kan inte använda ring utan att få fula stora utslag på fingrarna.

  • Mamsis

    Jag har hört att om man är förlovad men bryter förlovningen och ger tillbaka ringarna till varandra och om man då hänger ringen i en kedja runt halsen så betyder det just separerad. Men det var läääääääääääänge sen jag hörde den förklaringen och tvivlar på att det görs så idag. Med tanke på att en del är förlovade ett antal ggr så skulle det bli en hel affär runt halsen

  • hemligt gravid

    Har inte hört något om det alls. Tvärtom så är det ju massor av människor som bär sin ring/sina ringar i en kedja om halsen då av någon anledning inte kan ha dem på fingret.

  • Fifiluran

    Hahaha..jag har min förlovningring på mig men vigselringen i en kedja runt halsen, av den anledningen att jag är gravid och har svällt upp lite på fingrarna och vigselringen är en st. mindre än förlovningsringen

    Är varken änka eller speciellt olycklig

  • Anonym (mamma)

    Okej, lite varierande svar. Tack ska ni ha, jag får se hur jag gör med ringen, lite för stor på fingret eller runt halsen.

  • VåraHjärtan

    Du har ingen ring som du kan ha utanför den nya ringen??

    Tycker absolut att du kan ha den i ett halsband :).

  • Anonym (mamma)
    VåraHjärtan skrev 2008-10-07 13:43:58 följande:
    Du har ingen ring som du kan ha utanför den nya ringen??Tycker absolut att du kan ha den i ett halsband :).
    Ja, det är ju oxå en idé men ringen är ganska bred i sej själv. Har haft den på fingret några timmar nu och kanske det går ändå. Tyckte först den var alldeles för stor men jag får se.
  • Mamsis

    Det går att minska ringar också, vet inte hur de gör, men en vän gjorde det och hon blev nöjd.

  • Anonym (mamma)
    Mamsis skrev 2008-10-07 18:49:10 följande:
    Det går att minska ringar också, vet inte hur de gör, men en vän gjorde det och hon blev nöjd.
    Jo, jag vet men eftersom det är fem namn ingraverade så tror jag det blir lite knepigt, att man måste ta ut en bit och det kostar säkert mer än ringen kostade!
  • minneo

    jag har länge velat ha en sån ring,så nu måste jag fråga,vart beställer man såna?Vore tacksam för svar

  • catta78

    Gå till en guldsmed , vi gjorde våra ringar hos en som vi designat själva...


    minneo skrev 2008-10-12 21:51:28 följande:
    jag har länge velat ha en sån ring,så nu måste jag fråga,vart beställer man såna?Vore tacksam för svar
  • Anonym
    minneo skrev 2008-10-12 21:51:28 följande:
    jag har länge velat ha en sån ring,så nu måste jag fråga,vart beställer man såna?Vore tacksam för svar
    Kolla på www.alskadebarn.se annars! Toppensida med toppengrejer, har beställt lite olika grejer därifrån vid olika tillfällen. *tummenupp*
  • Rauur

    Jag har min förlovningsring i en kedja runt halsen just för att jag tappade bort den för en månad sen - och lyckligtvis fick tillbaka den!

    Så den hänger säkras runt halsen än att sitta på fingret för min del:P

    Och jag är varken änka eller olycklig ;)


  • Anonym

    Hej,
    om du vill förminska en ring utan att "öppna den" så kan du låta löda in små guldkulor på insidan. Ett mycket bra sätt att minska en ring.
    Lycka till!

  • Dalkulla74

    en sån här ring fick min mamma av mig och mina syskon då hon fyllde 50år . Tyvärr blev storleken fel, den var för liten för hennes finger så hon har den alltid i skinnrem runt halsen.

    Själv vill jag gärna ha en sådan sen när jag och sambon är gifta och det finns en plats mellan 2st ringar på mitt finger

Svar på tråden Ring i halsband runt halsen...?