• styvmamma

Min egen son....

.... Ibland känner jag att jag hjälper till så mkt här hemma med alla andra att jag glömmer min egen grabb.Ingen håller med mig men de e en känsla jag har som mamma. Han e ju så duktig o klarar allt med glans. .
    De e riktigt jobbigt.
    Mina bonusar har de riktigt jobbigt mellan varven o jag gör verkligen allt för att dem ska ha de bra här hemma. Kanske gör jag för mkt?!
    Hände så mkt runt min son nu. Jag känner lite att de kanske e ett rop efter mig....Kan de vara så?
    Någon annan som känt som jag någon gång?

• Svar på tråden Min egen son....
  • Niwa78

Känner du så, så tycker jag du ska ta lite extra tid m honom,Du känner honom bäst.
    Du skulle säkert göra det om du hade samma känsla gällande bonusarna.
    Har inga bonusar men kan känna att "stora" grabben (2 1/2 år) inte får den uppmärksamhet han vill/behöver alla gånger sedan lillebror föddes för 5 månader sedan.
    En förälder känner sina barn bäst oavsett hur stora o duktiga de är och lite extra uppmärksamhet har väl aldrig skadat.(Vet ju inte hur gamla barnen är).

• styvmamma
    Svar på #1
    barnen är 9 , 8 (min son) 5 och 10 månader ( vårt barn)

killen på 9 kräver otroligt mkt då han ligger på gränsen till ADHD. Han har svåra koncentrations svårigheter o har väldigt svårt att sitta still/ vara tyst eller lyssna..... Följderna förstår du själv.... Tyvärr tar detta mkt av vår tid även min trots att de inte e min egen son. Älskar honom som min o ger honom kanske ibland för mkt av mig. Jag vet inte.*suckar*
    Men jag ska ge min grabb mer mamma tid o mer uppmärksamhet. Tack för dit svar!
  • Niwa78

Du kanske skulle ta med din grabb ut på ngt (en fika,promenad el liknande),när din man är hemma o låt honom sköta hemmet.
    Sedan kan ju din man o nio åringen hitta på ngt tillsammans.
    Det behöver ju inte vara avancerat utan ngt man kan göra på veckorna, så kan ni ha "familjetid" allihop på helger.
    Stannar du hemma är nog risken att ni blir "störda" av telefoner, syskon,matlagning och annat som en mamma bara "måste" göra
    lycka till

Svar på tråden Min egen son....