• CSh

"Ömsar" bebisar skinn?

Har sett på min lille att han som glagnat skinn i en del veck, är det normalt?

• Svar på tråden "Ömsar" bebisar skinn?
  • stanna

Det har Maja också gjort, tex i armhålorna och ljumskarna. Min bvc-tant sa att det inte var nåt farligt men att man ska försöka hålla områdena torra.

• stanna

Kom på att hon flagnade kring händer och fötter när hon var runt en vecka också. Hon var jättetorr där. Under armarna och i ljumskarna är hon ju fuktig.

• Supermammy

Mina gossar har tappat skinn på händer o fötter....
    Men det är inte nåt farligt. Tänk dej själv ligga i vatten i 9 månader Inte undra på att dom flagnar lite skinn

• Sasson

min dotter ömsade skinn första veckorna. Jag frågade på bvc och de kikade på henne och sa "du gick över tiden, va?" "Ja, två veckor" "Ja det är som det ska, hon har bara legat lite länge i blöt" och så log bvc-skjöterskan. Alva tappade fnaset och nu är hon bebislen och fin

• Fragglerock

Japp, vår son såg oxå lite knasig å roligt ut ett tag men det gick över!

• Fragglerock

Japp, vår son såg oxå lite knasig å roligt ut ett tag men det gick över!

• systeryster80

Japp här är en till.... Sonen började ömsa skinn ca en vecka efter förlossningen och det höll på i kanske en vecka.

• Pyret 85

Lian blev också torr på händer o fötter typ nån vecka efter att han kommit ut.. men de gick ju över igen.

• Pyret82

När mindra var en vecka gjorde hon ocks¨å det, mest på händerna och fötterna.. =)

• honyponken

till mig sa dom på BB att dom "byter skinn" i början...

• Prinzess

Anledningen att det blir så är ju att det blir så fuktigt i alla vecken...

• Sea star

Hejsan!

Vår lilla Altea har "fjällat" på hela kroppen, inte helt ovanligt enligt BVC. Vi oljar in henne lite med barnolja.

Sea star

Svar på tråden "Ömsar" bebisar skinn?