• Snakeheart

Grattis på namnsdagen, dagen namnsdagsbarn!!

Här grattar vi dagens namnsdagsbarn.. även lite information om namnen emottages vänligen, om finnes.. eller så skriver vi bara ett simpelt "grattis" var dag..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 12:57
    Jippie... ser att det står lite fel i rubriken.. well well, jag är mänsklig

"DagenS namnsdagsbarn" ska det ju stå..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 11:59
    Tydligen går fl efter den här kalendern;www.dagensnamnsdag.nu/

Så då gör vi det i den här tråden med!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 12:58
    Lägger in länken igen, då jag ser det blivit fel första ggn: www.dagensnamnsdag.nu/

• Svar på tråden Grattis på namnsdagen, dagen namnsdagsbarn!!
  • Tutilure

Det står att jag har namnsdag idag, fast jag hade det igår.
    Kanske har jag TVÅ namnsdagar i rad?

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
  • dio

Hm, om det är Jenny och Jennifer som har namnsdag idag så tackar jag ödmjukast

Det finns 47232 kvinnor som har förnamnet Jenny . Av dessa har 31064 namnet Jenny som tilltalsnamn/förstanamn.

Jenny är ett kvinnonamn och är en engelsk kortform av Johanna och en smekform av Jane, med betydelsen Gud har förbarmat sig. Kan även vara en smeknamnsform för Jennifer. Namnet har använts i Sverige sedan 1767.Jenny var en av kometerna på namntoppen under 1980-talet

Men jag ser nu att jag hade namnsdag igår ;) Idag är det Birgitta och Britta som har namnsdag

• Snakeheart
    Tutilure skrev 2008-10-07 13:41:52 följande:
    Det står att jag har namnsdag idag, fast jag hade det igår.Kanske har jag TVÅ namnsdagar i rad?
    [/citat]
    dio skrev 2008-10-07 13:43:41 följande:
    [citat]
    Hm, om det är Jenny och Jennifer som har namnsdag idag så tackar jag ödmjukast Det finns 47232 kvinnor som har förnamnet Jenny . Av dessa har 31064 namnet Jenny som tilltalsnamn/förstanamn.Jenny är ett kvinnonamn och är en engelsk kortform av Johanna och en smekform av Jane, med betydelsen Gud har förbarmat sig. Kan även vara en smeknamnsform för Jennifer. Namnet har använts i Sverige sedan 1767.Jenny var en av kometerna på namntoppen under 1980-taletMen jag ser nu att jag hade namnsdag igår ;) Idag är det Birgitta och Britta som har namnsdag
    Nämen tackar för upplysningarna o vilken tur!! Jag hann inte skriva mer innan jag "pep iväg" förut (hämtning på dagis), men var lika bra, för jag trodde upplysningarna på fl stämde o hade då grattat Jenny & Jennifer..

Menmen...

Grattis BIRGITTA & BRITTA!!!!
  • Snakeheart

Idag står det att Nils har namnsdag, så tar för givet att det är så då... iaf..

GRATTIS Nils!!

• Snakeheart

GRATTIS Inger & Ingrid!!

Känner flera vid de namnen, men extra grattis till systerns farmor Ingrid, som numera flyttat till himlen ♥

• Snakeheart

GRATTIS Jarl & Erling!!

Tjá.. Grattis till Jarl Kulle... Hmm... Fler?

Några upplysningar om namnen eller annat intressant?

• Tutilure

Birgit hette min mormor.

Då har alltså Stellan Skarsgård namnsdag idag. Det är den enda Stellan jag känner till.

[ Sökord: Stellan | Kön: Man ] Det finns 4005 män som har förnamnet Stellan . Av dessa har 1793 namnet Stellan som tilltalsnamn/förstanamn.

♥ C 050323 ♥ M 060518 ♥ M 080805♥
Svar på tråden Grattis på namnsdagen, dagen namnsdagsbarn!!