• FinalFantasy

Lergigan?

Någon mer som fått detta utskrivet?

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Svar på tråden Lergigan?
  • FinalFantasy

Mina heter bara Lergigan (25 mg). Fick ut dom igår och mår redan bättre men är typ.. seegare.. är det normalt?

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Matanza

Japp, käkar lergigan comp för fullt!!!

*Nova 071001* *Pricken BF 090520*
  • hoppasålängtar

Man blir trött av lergigan. Jag har fått det utskrivet mot sömnsvårigheter och oro och nog somnar jag alltid! lergigan comp innehåller koffein som är uppiggande och ska motverka denna seghet.

• snart 4

jag äter lergigan comp men jag blir trött fast dom innehåller koffein

• Jesster

Åt Lergigan Comp t.o.m. v.16. Mådde nästan som vanligt och blev pigg och kräktes bara ibland Uton dom kräktes jag hela tiden.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anna 27

Äter fortfarande lergigan comp, är i v 36.... Men de har varit min räddning!

• saaarahh

spelar de nån roll om man ätit lergigan eller primperan????
    fick recept på både och och jag tog bara ut primperan(mot illamående) och åt de en vecka..

är de nån skillnad på dessa tab?

• Anna 27

Jag TROR att primperan är "starkare" och att det kan vara farligt för barnet att äta dem i slutet av graviditeten. Men inte i början!

• Alvarin

Primperan är mot illamående och för att höja "farten" i mag-tarmkanalen.

Lergigan är ett antihistamin som då är för allergier, mot oro och ångest, och som även kan ha effekt på illamående.

• LillaMammaMys

Jag äter oxå Lergigan mot illamåendet. Lergigan Comp är restnoterat på Apoteket i denna regionen så därför har min läkare skrivit ut koffeintabletter som jag ska ta tillsammans med Lergiganet. Detta motsvarar Lergigan Comp. Detta eftersom vi inte äter det för dess lugnande effekter och man blir lätt däckad ifall man inte tar koffein samtidigt... Så FinalFantasy - jag förstår ifall du känner dig seg!

• Alvarin

Jag fick Lergigan mot allergi vid min första graviditet. Funkade inte att äta dem, jag tog en tablett på kvällen, somnade efter en stund, och vaknade inte förrän vid lunch. kom jag i tid till jobbet, satt jag vid datorn och sov fram till lunchrasten... Inte så kul

• spanga

lergigan fick jag utskrivet av min psykolog som skulle ersätta mina tabletter jag äter så att de inte skadar fostret.
    lergigan är lugnande och kan användas som sömntabletter.. så jag fick dom istället för mina antidepressiva, panik dämpande och sömntabletterna..
    så då förstår ni varför ni somnar och känner er segare..
    på mig hjälper dom inte mig på dom fronterna men lite på illamåendet i alla fall..
    ska nog be att få comp tabletterna i stället se om dom är bättre..

• Mollsanbollsan

jag fick lergigan och amosyt utskrivet.. äter det till o från , men blir så trött av de :s

• blivande mamma 24

fick lergigan ( inte comp) när ja va gravid o det tog ja till natten för o kunna sova o det funka skit bra på mig

Svar på tråden Lergigan?