Gott penicillin?
Min lilla tjej har fått Kåvepenin mot öroninflammation men vägrar äta det för det är så äckligt. Någon som fått något godare? Vad hette det?
Min lilla tjej har fått Kåvepenin mot öroninflammation men vägrar äta det för det är så äckligt. Någon som fått något godare? Vad hette det?
Min son har fått Amimox (tror jag det heter) mot öroninflammation och det tycker han är mycket godare. Det brukar gå att muta ner med en chokladbit efter. Kåvepenin däremot har han tidigare spottat eller spytt ut.
amimox är inte ett förstahandsalternativ, det är ett bredspektraantibiotika som tar betydligt fler bakterier detta vill man helst "spara" till allvarligare infektioner samt vid upprepade öroninflammationer, jag läste tidigare här på fl att någon givit en sked med sirap innan antibiotika då stannade tydligen det söta kvar som en hinna så att kåvepenin inte smakade lika mkt.
kåvepenin finns med fruktsmak också. men vi har aldirg lyckats få det utskrivet, just nu äter min son också kåvepenin och det är bland det vidrigaste jag smakat så jag förstår att de inte vill ha det...
kanske kan du fråga om fruktsmaken?
fruktsmaken är svagare då måste barnet dricka mer.
Det går även att få koncentrerat Kåvepenin som man inte behöver ge så mycket av, bara några ml beroende på vikt. Men det har ju ännu starkare smak. När sonen var 1,5 år så sprutade vi in det i munnen på honom. De första gångerna spydde han, men sen gick det bättre för varje dag.
min lille kille har fått Amimox efter att ha försökt med kåvepenin frukt.Kåvepeninet spydde han upp,men Amimox säger han mmm godis och tar sprutan själv.
Fråga till trebrnsförälder: varför skulle man ge ännu bredare antibiotika än vad som behövs? Hur menar du när du skriver att amimox inte är lika starkt för magen?
min son äter kåvepenin frukt nu... tycke rinte frukstsmaken gör den nå godare.. och 10ml ska han ha i sig dvs 2sprutor-... deet metsa åker ut igen.. Men vad ska man göra.. det verkar ha blivit bättre... men blir de inte de ska ja be om nå annat!
pencillin ''zupp'' form hade ju vart perfekt! om de går...
Penicillin är så ostabilt fungerar inte i suppform, det är därför medicinen inte finns färdig på apoteket utan måste bladas på plats för den längsta hållbarheten.