• Jag86

Bra plattång???

Någon som vet vad frisörer använde för märke?? klippte mig i förrgår och hon använde plattnången. den va super kalas bra.... har tre stycken här hemma som inte är så bra...

några tips och råd???

• Svar på tråden Bra plattång???
  • SilverEmma

Hittade min underbara plattång på Netto för 149 kr...keramiska plattor & sladdlös! Den bästa jag någonsin haft!!

Dom säljer ofta plattänger hos frisörer, men dom kostar ju också runt 800 kronor...har haft en sån som gick sönder efter 4 månader, hittade sen den på Netto & den är över ett år gammal & fungerar felfritt!

• suzzit

Var hos frissan idag och hon tog fram en platt tång som jag bara vill ha. Det var en typ av multi tång som man kunde platta med och göra jättefina lockar. Men priset på 2000 kr avskräckte mig. Plattängerna dom har på salonger är ofta dyrare. Har köpt billigare märken och den enda som är bra är den från salongen som kostade 800. Men den är gammal och stor och klumpig så jag får önska mig en ny i Julklapp och den skall helst kosta 2000 kr. Gå in hos frissan och fråga vad dom tar för en tång. Dom säljer ju ofta tänger också.

• gagge

Som förra talare, hos frisören.
    Har själv en Gama från Wella med keramikplattor, grymt bra. Ligger runt 800 på salong.

Mina älskade två prinsessor!
  • Mam2B

Alla mina plattänger har varit av märket Gama, det enda som funkar i mitt tjocka hår. Har testat andra "vanliga märken" innan, men de tar liksom inte...

Och om plattången bara är smal nog så går det alldeles utmärkt att göra lockar med en vanlig plattång också!

Svar på tråden Bra plattång???