• Anonym (lam)

Någon som gjort eller känner någon som gjort slidförsnävning?

Sedan jag födde min dotter för över 3 år sedan har jag inte känt någonting när jag och min man har sex.
    Jag har blivit undersökt för detta men läkaren ansåg inte att jag var uttöjd....själv anser jag att jag är det. Det är säkert svårt att känna när jag inte är upphetsad. Visst är det så att slidan blir mer elastisk när man är upphetsad än annrs? Så uppfattar jag det iaf.
    Min man känner inte heller lika mycket längre. Så något måste ju vara fel.

Jag längtar efter sex hela tiden, men jag vill inte ha det, eftersom det bara är förenat med besvikelse och frustration.

Jag vill ha en slidförsnävning betald av landstinget.
    Tror ni att det är möjligt?

Det är hemskt att ha sex och förvänta sig att det ska vara skönt, när njutningen helt uteblir.

• Svar på tråden Någon som gjort eller känner någon som gjort slidförsnävning?
  • Anonym (lam)

ingen alls?

• Anonym (lam)

Nehe, någon som vet om man kan göra det någon annan stans än på lasarettet? Gör vanliga plastikkirurger sådant?

• Anonym (he)

Att få icke nödvändig kirugi (à la plastikoperation som detta nog räknas som) betald av landstinget är VÄLDIGT svårt. Jag känner till ett fall där en tjej fick sina hängbröst opererade efter låååång tid av utredning med psykologsamtal och läkarudnersökningar. Av förklarliga skäl så är det väldigt ovanligt att landsting betalar operationer av detta slaget.

Dessutom har du ett läkarutlåtande som säger att du inte är onormalt uttöjd.

Om hag hade varit du så hade jag gått till en annan gynekolog för at få ett utlåtande där och ev få en remiss vidare till rätt instans.

• Anonym

hur gammal är du?
    har du gjort "knip övningar"? annars kanske du ska börja lite och kolla om det blir bättre

• Anonym (he)

Sen vill jag tillägga att även jag känner mindre när jag har sex nu efter att jag fått barn. Dock ser jag väldigt "kniptränad" ut enl min gynekolog. MAn förändras väl helt enkelt på många olika vis i underlivet efter en förlossning, också vad det gäller känsel.

• Anonym (he)

hmm..mitt "he" (mitt nick) skulle vara "hej"... Inte som "he, jag skrattar"

• Anonym (lam)

Jag har gjort knipövningar sedan den dagen jag födde tjejen. Det är säkert. Skiten hjälper inte. Ja, jag vet att de flesta känner sig mindre efteråt. Det känns jättekul. Jag är 33 år.

• Anonym (he)

Anonym (lam) skrev 2008-10-07 21:00:10 följande:

Jag har gjort knipövningar sedan den dagen jag födde tjejen. Det är säkert. Skiten hjälper inte. Ja, jag vet att de flesta känner sig mindre efteråt. Det känns jättekul. Jag är 33 år.
    Men herregud..jag skrev fel igen...jag menade STÖRRE..shit..förs så skrev jag "he" istället för "hej"..sen "mindre" istället för "större"...

Jag känner mig STOR efteråt... Som en polare till mig sa: "när killen o jag har sex så är det som om en blind famlar runt med en blindkäpp i katlagrottan"

Det jag menade med mitt förra misslyckade inlägg var att du kansek inte alls är så mkt större, men det KÄNNS så eftersom din känsel, tråkigt nog, förändrats..
  • Anonym (lam)

Men är inte du ledsen för det? Jag är helt knäckt.... Mitt sexliv är slut. Jag är stympad.
    Men min man känner att jag är större.

• Anonym (he)

Återigen..jag tycker du ska ta kontakt med en annan gynekolog som du kan diskutera saken med ordentligt. Denne har expertiskunskap i hur trång man "brukar" vara samt hur känsel och annat kan förändras. Jag är inte alls säker på att en slidförminskning är lösningen.

Vad säger din kille? Min man säger att det känns likadant för honom (han skulle inte ljuga om det, vi har ett såpass ärligt förhållande) när jag frågat. Han vet att jag itne känner lika mkt (dvs det krävs mer jobb för honom.. :) )

Svar på tråden Någon som gjort eller känner någon som gjort slidförsnävning?