• Ida82

Någon som ätit scheriproct (mot hemorrojder) när man ammar?

Det står på fass att det, passerar över i modersmjölk men risk för påverkan på barnet synes osannolik vid användning under amning. Men att man ska rådgöra med läkare innan man använder det. Måste jag göra det eller kan jag börja att behandla?

• Svar på tråden Någon som ätit scheriproct (mot hemorrojder) när man ammar?
  • Rottis77
    Ida82 skrev 2008-10-07 16:11:52 följande:
    Det står på fass att det, passerar över i modersmjölk men risk för påverkan på barnet synes osannolik vid användning under amning. Men att man ska rådgöra med läkare innan man använder det. Måste jag göra det eller kan jag börja att behandla?
    Det äter man väl inte? Är inte det en salva som smörjs på??
  • Severus

det är suppar eller salva

Rottis77 skrev 2008-10-07 16:15:37 följande:
    Det äter man väl inte? Är inte det en salva som smörjs på??
    Våga Vägra Östrogen
  • Severus
    Ida82 skrev 2008-10-07 16:24:11 följande:
    Jag har suppar hemma.
    suppar är inga problem, kategori A.
    du tänker väl använda de på rätt sätt?
    Tänkte på rubriken....
    Våga Vägra Östrogen
  • millanmy

jag va lite orolig först att det skulle gå över i mjölken men det står ju att det e sån liten risk (jag hade xyloproct) o de på apoteket rådde mig att använda det, så även sjukvårdsupplysningen. men hursom helst e det bättre att använda de där supparna än att gå och ha så ont i baken! och det är en kort tid dessutom som man använder dem.

• Jesster

Om man äter dom kan jag tänka mig att det varken är bra för mamma eller barn men om de används som det är tänkt är det nog ingen fara Det skrivs ut till gravida också.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Ida82

Ja, jag ska ta en supp om dagen. Har använt alcosanal nu i 2veckor, utan resultat. Förra gången gick det snabbt över med scheriproct, men då ammade jag inte.

Svar på tråden Någon som ätit scheriproct (mot hemorrojder) när man ammar?