Jag drabbades också av postspinal huvudvärk efter kejsarsnitt. För mig var den helt lägesberoende, när jag låg plant ner gick det bra, men så fort jag försökte resa mig upp till sittande slog den till. Jag fick koffeindropp efter ett par dagar och det hävde huvudvärken. Narkosläkaren sa då att om inte koffeindroppet skulle hjälpa skulle de vara tvungna att göra ett blood patch, men det slapp jag alltså. (Jag tyckte inte blood patch lät så roligt, narkosläkaren upplyste mig om att det var nåt de gjorde väldigt sällan, jag tror hon sa 5-6 ggr per år - och det på ett stort universitetssjukhus (Akademiska i Uppsala) - så jag tyckte det lät som en läskig extremåtgärd. Jag hade ingen lust att bli stucken i ryggraden igen, men det är klart att det är bra att det finns nåt att ta till.)
Nu väntar jag mitt andra barn och är orolig för att det ska hända igen, men jag hoppas att jag denna gång ska slippa både snitt och ryggbedövning, men, men, man vet ju aldrig hur det går,
(kvinnan78: Är du ironisk, eller? I så fall känner du uppenbarligen inte till postspinal huvudvärk (vi blev informerade om detta redan under föräldrautbildningen på MVC). Om du inte är ironisk så, nej, det är inte särskilt vanligt, 1-2 procent av de som får ryggbedövning drabbas, sa narkosläkaren till mig.)
Höstanemon: Lycka till, hoppas det går bra denna gång!