Ej orgasm - pga psykos/psykisk blockering?
Svårt att kategorisera detta ämne, har ju inte direkt mindre lust, får bara inte orgasm... Blir lite långt men "here I go":
När jag var i tidiga tonåren och började undersöka och onanera på mig själv hade jag nog inte ens hört talas om orgasm, eller visste hur det skulle kännas, inte vad jag kan minnas iaf. (känns omöjligt att undgå idag!)
En gång när jag smekte mig själv innuti (ej klittan, den var nog oupptäckt då) blev det liksom plötsligt stort inuti och sedan tog kroppen över och det blev som kraftiga sammandragningar, vågor som välde genom underlivet och kroppen.
Om jag vetat att det var så en orgasm kan kännas och att det är ok så hade det kanske varit en sak men min reakion var att bli livrädd. Jag trodde jag hade skadat kroppen på ngt sätt och gjort ngt man inte fick. Inte den mest sexöppna-familjen heller och onani skulle man ju som tjej inte hålla på med var attityden från omgivningen. Jag vågade inte ta på mig igen...
Nu ca. 15 år senare njuter jag av mitt sexliv, men får inte orgasm. Det är som jag spänner mig precis när det ska gå, eller att jag liksom stänger av.
Om jag tar på klittan blir det ofta samma reaktion att jag stänger av precis i orgasmögonblicket och sedan kan man inte fortsätta ta på klittan som är för överkänslig precis som den kan bli efter orgasm.
Har haft "småorgasmer" som vågor i kroppen, man blir varm och det känns skönt efter att ha smekt klittan med typ massageapparat, men aldrig sådär djupt och överväldigande som jag föreställer mig att det skulle kunna vara...
Tror ni det är ngn slags psykotisk blockering mot orgasm på grund av det som hände i tonåren? Och isf vad gör man?
Har testat rabbit, massageapparater, att bli slickat osv.
Tycker trots allt att sex är skönt och ngt jag njuter av oavsett orgasm el. inte men känner mig lite okvinnlig ändå.