Hur stor kudde på dagis?
Dum fråga kanske... men hur stor kudde har barnen till sovstunden på dagis? Är det typ vuxenkudde?
Dum fråga kanske... men hur stor kudde har barnen till sovstunden på dagis? Är det typ vuxenkudde?
På min sons dagis sover dom i vagnen och har inte kudde om det inte ligger i vagnen redan.
Hej
Vi ska ta med oss egen kudde och jag tänkte åka till IKEA och köpa en likadan kudde som min son har i sängen: En normalstor dun-kudde. Den lägsta som finns. Den kostar 39:- Han ÄÄÄÄÄlskar sin kudde, så det blir bra att ha en likadan på dagis som hemma.
Nej, de har inga vuxenkuddar utan en vanlig barnkudde
Det verkar tydligen vara väldigt olika! Min tös har både en barnkudde och en vuxenkudde i sängen men när hon har bonat sig för natten så ligger de överallt utom under huvudet Men på dagis är det nog psykologist att ha kudde om alla andra har. Hmm... får fundera på vilken storlek vi ska ha..
Tack för era svar!
Tänkte bara tillägga att på de flesta förskolor behöver man inte ha med egen kudde, barnet får sin egen kudde där som personalen märker eller lägger i särskilt märkt fack/låda och som de sedan tvättar och så med jämna mellanrum..
Vi har små barnkuddar köpta på Brios inredningsföretag. Om man vill får man ha med egen kudde. Vissa barn vill ju ha ingosade kuddar med "hemmalukt" o det är helt OK. Hos oss vilar de på barnmadrasser med frotteöverdrag och frottefilt samt kudde som på de flesta ställen skulle jag tro.