• Piirho89

Ekonomi

Hej på er
    Jag väntar mitt första barn och vi vill verkligen ha det.
    Men båda går i skolan. Det är beräknat att barnet ska komma efter min student. Men nu undrar jag hur man ska klara av ekonomin?
    Liksom, jag tar studenten innan min partner.

Undrar om det finns några fler unga föräldrar som har eller har haft samma problem. Hur löste ni det?
    Det är det som är min fråga.

Hur kan man lösa det ekonomiska?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 19:42
    Det var inget föresten.
    Det var falskt alarm igen...
    Men vill gärna ha svar angående ekonomi frågan

• Svar på tråden Ekonomi
  • Pretty Banana

Eftersom det var falskt alarm så kan du ju ta studenten och jobba något år, så får du en bra föräldrapenning och så hinner din kille gå ut skolan och få ett jobb också. Att planera barn när man inte har några pengar eller något jobb är inte speciellt smart eller moget.

• MalinGustavsson

Hejhej! Synd att det var falskt alarm om ni nu verkligen ville ha det. Visst är det ganska "dumt" att skaffa barn om man inte har pengar eller jobb men för det är det inte omoget! Det man bara kanske har att välja på är Soc ( brukar vara det sista valet). Sen måste man ju försöka skaffa jobb för att försörja barnet själv och inte behöva gå på Sov, det är nog inte det roligaste.

Jag går också i skolan, får dock min bebis i maj och får plugga sista tiden på distans men studenten missar jag inte!:)

Lycka till!

Svar på tråden Ekonomi