• cissi24

Friskvård på jobbet

Är med i en friskvårdsgrupp på jobbet och nu tänkte jag att jag skulle kolla lite här hur ni har det på era jobb med friskvård.

Så har ni några bra tips o förslag på hur man kan förbättra både miljö o hälsa på jobbet så tar jag tacksamt emot dem.

• Svar på tråden Friskvård på jobbet
  • Nidorina

Vi har två tim i veckan samt gratis gymkort, vilket ju är kanonbra, kruxet är bara att vi sällan hinner ta ut någon friskvård alls pga allt jobb vi har att göra... :(

• Wimzan

Hej!

Jag håller på att starta ett företag som ska rikta in sig på personlig utveckling, kost och hälsa. Just företag är en målgrupp som jag vill rikta mig till för att främja hälsan och välmående på arbetsplatsen.
    Jag kommer att sätta ihop ett program beroende på vilka behov och förutsättningar som finns på arbetsplatsen. Vissa föreag kommer jag att besöka en gång medan jag kommer att besöka andra regelbundet, beroende på hur långsiktit målet är.

Jag tycker det är viktigt att personalen får ut mycket olika former av friskvård. Det behöver inte alltid handla om att röra på sig utan även hur vi äter och hur vi kommer överens med varandra på arbetsplatsen. En sak som jag tycker är mycket viktig är att kommunikationen fungerar. Detta minskar stressen samtidigt som det underlättar samarbete och att personalen snabbare och enklare når upp till de mål osm företaget och individerna strävar efter.

Oj, vilket långt inläg det blev

• Solian

Sluta röka-grupper
    Viktväktarna företagskurs
    Subventionerade träningskort
    Gemensamma trivselaktiviteter, t.ex. brännboll, långpromenad med korvgrillning, danskurser etc.
    Fruktkorg istället för godisautomat

• anitra2012

På mitt förra jobb så ha fick vi välja vad vi skulle göra på arbetstid, t.ex. ryggympa, stavgång, mentalträning.

Innan hade vi massage i ca 30min, och det var uppskattat och det är ju förebyggande plus våran massör berättade att hos vissa var han lite som en sortes psykolog också. :)

Vi hade även fruktkorg, plus varje dag så var det en smörgås till fikat.
    Vet även de som hade typ en liten frukostbuffe med olika bröd, olika pålägg t.ex. ost, leverpastej, korv, gurka, tomat, paprika. Olika sorters dricka, kaffe, te, mjölk, juice. Var välidgt uppskattat!

• cissi24

Tack för era svar. Rök startade vi upp denna veckan.
    Ska också ha en after woek vid hallowen för gemenskapen skull plus att vi ska klä ut oss på jobbet.

Massage finns det redan. Ska också ordna ett stegräknings tävling i vår.

• Flikkzz

oj oj oj. På vårat jobb tog de bort våran gratis friskvård. Vi hade dagar då vi träffades alla och typ spelade brännboll. Men när man jobbar inom vården ska man inte få ha några fördelar. Vi ska bara jobba arslet av oss. Gå kort på personal. I julas fick vi ingen julklapp heller för det skulle sparas. Våran julklapp var att när någon är sjuk får vi gå kort för det kostar för mycket att sätta in extra personal. Så bra har vi det!!!

• cissi24

Jobbar inom kundservice så därför behövs det röra lite extra på sig.

Julklappar har vi tackat nej till. De pengar ges till välgörenhet jätte bra tycker jag.

Har friskvårdsbidrag på 600 kr också

• jessican

På mitt arbete får man 2500:- om året samt 12 massagetillfällen per år.

Svar på tråden Friskvård på jobbet