• Molly i Skåne

Synagis-hur reagerade din bebis?

Imorgon skall min lille få sin första Synagis spruta. Jag känner mig orolig och skulle gärna vilja veta hur andra barn reagerat. Vet att den gör ont och orsakar feber. Kan någon vara snäll och berätta mer?

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Synagis-hur reagerade din bebis?
  • MsBeauty

min son reagerade inte alls. han var liten när han fick den, runt 2 kg då. ska också få den igen snart så ska bli intressant att se hur han reagerar då.

• Molly i Skåne

Tack snälla! Det var skönt att höra! Hur har ni det annars?

• Molly i Skåne

Kan då själv berätta att det gick bra! Emlade de små låren innan och gav förebyggande alvedon.
    Han grät i kanske 8 sekunder sen var det bra. Lite febrig nu-men glad och pratig!

• Bliglin

Åh, tack. Skönt att höra. Min lille ska få den på onsdag om en vecka... känns bättre när jag hör att det gick bra för er

• Molly i Skåne

Tack själv! Det var verkligen mindre jobbigt än jag trodde. Många hade varnat mig innan. Fick lite skäll för att jag emlat-men det är tydligen olika på olika sjukhus...
    Vissa vaccin är det dock FARLIGT att emla samtidigt, dock ej synagis.
    Hur går det för er annars?
    Skriv gärna svar i min gästbok!
    Kram!

• MsBeauty

Vad är emla?

Sonen ska få den i November, tycker det är lite sent?

• Bliglin

Märkligt att du fick skäll för emlandet Molly.
    Jag fick recept på emlakräm att hämta ut på apoteket (och instruktion att stryka på en timme innan) tillsammans med kallelse till vaccineringen...

• Bliglin

Bedövningssalva!

MsBeauty skrev 2008-10-08 19:17:23 följande:
    Vad är emla?Sonen ska få den i November, tycker det är lite sent?
  • Molly i Skåne
    Bliglin skrev 2008-10-08 19:57:02 följande:
    Märkligt att du fick skäll för emlandet Molly. Jag fick recept på emlakräm att hämta ut på apoteket (och instruktion att stryka på en timme innan) tillsammans med kallelse till vaccineringen...
    De tyckte nog att jag skulle kolat med dem först, men jag fick rådet av en mamma som jag verkligen litar på här på FL. Nu var ju ingen skada skedd, men det finns tydligen vaccin som kan bli väldigt farliga ihop med emla. Dessutom kan vissa barn få en anafylaktisk chock av Emla!
    Men det vet vi ju att inte lillen får-han har ju emlats typ 10 ggr innan på neo.
    Lycka till med synagisen!

MsBeauty: Tycker också att november är sent! Vår mottagningssköterska kollar Smittskyddenhetens sida dag för dag-inget fall ännu, men de går statistiskt efter föregående år. De vet att de första fallen brukar dyka upp i mitten/slutet av oktober! Kräv att få den nu!
    Vi hämtade ju ut vår igår- den måste beställas i förväg i förvaras i kyl hela tiden. EN dos kostade 14000- alltså, då fattar man ju varör de inte ger det till alla!!
  • Molly i Skåne

Kollat, skulle det stå, men det fattar man-eller?!

Svar på tråden Synagis-hur reagerade din bebis?