• Maniok

När kommer mensen efter uttag av hormonspiral???

Tog ut min spiral för ca 1,5 månad sedan. fick 3 dagar efter en mensblödning som varade i 3 dagar. Men vad händer nu.....nada, ingen mens och två negativa gravtest. Någon som har erfarenhet av detta? Eller som kan dela med sig av hur ni hade det efter uttaget. Vill så gärna bli gravid igen, men ingen mens = ingen koll på ägglossningen.

• Svar på tråden När kommer mensen efter uttag av hormonspiral???
  • Liiii

Jag tog ut min hormonspiral i juni och efter 1 vecka så fick jag min mens, sen så har den kommit var 4:e veka sedan dess. Du kanske kan prova att köpa äl test och se om du har någon ägglossning.

Har för mig att min bm sa till mig nör jag tog ut spiralen att det kunde dröja 1-3 månader innan mensen kom igång igen efter utag av spiralen.

Lukas 070530
  • Maniok

Tack för svaret! Ja, jag får väl ha lite tålamod antar jag, man vill ju att allt ska hända på en gång. Så det blir väl till att köpa ett gäng äl test. Har bara läst att mensen ska komma inom en månad och barnmorskan sa samma sak.

• Dreamer 3

Jag tog ut min spiral 18 aug, började köra med ÄL test direkt & hade då ÄL 25 aug, fick sen mens 7 sep ÄL igen den 25 sep & nu tror jag att jag kanske är gravid :)

Hoppas du snart får din mens eller ännu hellre ett + förstås :)

• Maniok

Tack :) Då får man gratulera om det nu är så. :) Ska genast ge mig i kast med att beställa hem lite ÄL test

• lillaloppan09

Efter att jag tog ut min hormonspiral fick jag mens ett par dagar senare. Efter det hoppade mensen väldigt mycket.. 16 dagar en gång, 45 nästa..
    Tog runt 4 månader innan min mens blev regelbunden.

• Maniok

Tack för alla era svar! Min mens dök upp igår, så nu ska jag köra på med ÄL test. Antar att den kommer bli lite oregelbunden nu, men jag e så glad att den kom iaf.

Svar på tråden När kommer mensen efter uttag av hormonspiral???