• Carolina 86

Tips på saker att göra på Arlanda

Ska spendera en hel del timmar på arlanda me min sambo. Vad ska man hitta på för att få tiden att gå?? Har hittills kommit på; spela, internet, äta, kolla i butikerna (vilket inte är så intressant enligt mig), prata i telefon.

Någon som har nåt mer förslag?

Att åka in till sthlm är inte aktuellt.

• Svar på tråden Tips på saker att göra på Arlanda
  • mckenna

Vilket lyxproblem, jag tycker alltid att tiden på flygplatserna är för kort, det finns så mycket att göra, jag hinner aldrig gå i butiker tillräckligt länge.

Vid skycity finns ett sjukvårdsrum, vid toaletterna just innan terminal 5. Där finns en säng där man kan vila om man känner sig dålig så ni kan ju alltid låsa dörren och ha lite kul.

• vänat

En timma går mycket snabbt på arlanda ni ska säkert hinna cheka in ert bageg också och ev hämnat ut de ni har med er til arland och de tar mer tid än man tror.

Sen kanske ni även ska byta treminal vilket tar en lite stund de med vips har en timme gått.

Har själv spänderat 4 -5timmar där och i balnd en hel natt och de absolut inga problem.

• Carolina 86

mckenna: Neeej, hua!
    Sjukvårdsrummet lät ju intressant, har du själv använt det?

väntat: Vi ska vara där mkt längre än bara en timma! Ska va där från kl 14.00 - 23.00 sååå...

Eva37: Det hade jag ju helt glömt, daaah...

Micke: Nej blir inget rum iaf, men en bok ska jag helt klart ta med mig!

• Micke

Carolina 86 skrev 2008-10-08 19:59:26 följande:

mckenna: Neeej, hua! Sjukvårdsrummet lät ju intressant, har du själv använt det? väntat: Vi ska vara där mkt längre än bara en timma! Ska va där från kl 14.00 - 23.00 sååå...Eva37: Det hade jag ju helt glömt, daaah... Micke: Nej blir inget rum iaf, men en bok ska jag helt klart ta med mig!
    rummen är iaf hyffsat billiga, 100 kr första timmen, sen 50 kr timmen.

Vad är det för en dag? Vardag eller helg?
  • Tecken

Finns det inget kapell/kyrka på Arlanda? Dit kan du ju gå.

• Micke
    Tecken skrev 2008-10-08 20:14:03 följande:
    Finns det inget kapell/kyrka på Arlanda? Dit kan du ju gå.
    Jodå, finns ett litet kapell. Mkt populärt att gifta sig där.
  • Tecken
    Micke skrev 2008-10-08 20:21:04 följande:
    Jodå, finns ett litet kapell. Mkt populärt att gifta sig där.
    Jotack, jag vet - jag hade också planer på det, men det var flera månaders kötid dit och väldigt svårt att få välja tider själv.

Fast frågan är ju vad TS ska _göra_ i kapellet? Prata med en präst? Lära sig några ackord på orgel? Be en stilla bön?
  • Micke
    Tecken skrev 2008-10-08 20:24:20 följande:
    Jotack, jag vet - jag hade också planer på det, men det var flera månaders kötid dit och väldigt svårt att få välja tider själv.Fast frågan är ju vad TS ska _göra_ i kapellet? Prata med en präst? Lära sig några ackord på orgel? Be en stilla bön?
    Nåt sånt kan man ju ägna sig åt.

Eller så tar man sig en bänk och studerar allt folk som passerar.

Eller går och tränar på SATS.

Fast jag vidhåller att sova alltid är det bästa sättet och fördriva tiden..
  • mckenna

mckenna: Neeej, hua! Sjukvårdsrummet lät ju intressant, har du själv använt det? väntat: Vi ska vara där mkt längre än bara en timma! Ska va där från kl 14.00 - 23.00 sååå...Eva37: Det hade jag ju helt glömt, daaah... Micke: Nej blir inget rum iaf, men en bok ska jag helt klart ta med mig!
    Vi har använt sjukvårdsrummet jo, men bara i anständigt syfte . Vi kom från Honolulu, hade rest närmare 30 timmar och tillbringade 4 timmar på arlanda i väntan på flyget hem. Så då var vi dit och fräshade upp oss och vilade en stund.
  • vänat
    mckenna skrev 2008-10-09 07:31:10 följande:
    Vi har använt sjukvårdsrummet jo, men bara i anständigt syfte . Vi kom från Honolulu, hade rest närmare 30 timmar och tillbringade 4 timmar på arlanda i väntan på flyget hem. Så då var vi dit och fräshade upp oss och vilade en stund.
    En dum fårg akanske men vart på arland finn sjukvårdsrummet??

Eller finns minst ett på varje terminal??
  • mckenna
    vänat skrev 2008-10-09 15:50:33 följande:
    En dum fårg akanske men vart på arland finn sjukvårdsrummet??Eller finns minst ett på varje terminal??
    Nu är jag ej hundra då det är ett år sen vi var där. Men det fanns alltså på skycity, just innan man kommer till en terminal, tror det är nr 5. Man går in mellan en blomsteraffär och en presentaffär, först kommer toaletterna, och sen går man runt hörnet till höger och där är det. Det är ett första hjälp-märke på dörren och så kan man låsa och tända en lampa som lyser rött på utsidan så man ser att det är upptaget.

Men jag vet ju inte om vem som helst får använda rummet eller om man ska kontakta nån personal för att få gå dit. Och knappast är det tänkt att man ska gå dit bara för att man är trött och vill sova heller. Så jag hade allt lite dåligt samvete då vi gick dit utan att vara sjuka, bara trötta.
  • vänat
    mckenna skrev 2008-10-09 19:34:48 följande:
    Nu är jag ej hundra då det är ett år sen vi var där. Men det fanns alltså på skycity, just innan man kommer till en terminal, tror det är nr 5. Man går in mellan en blomsteraffär och en presentaffär, först kommer toaletterna, och sen går man runt hörnet till höger och där är det. Det är ett första hjälp-märke på dörren och så kan man låsa och tända en lampa som lyser rött på utsidan så man ser att det är upptaget. Men jag vet ju inte om vem som helst får använda rummet eller om man ska kontakta nån personal för att få gå dit. Och knappast är det tänkt att man ska gå dit bara för att man är trött och vill sova heller. Så jag hade allt lite dåligt samvete då vi gick dit utan att vara sjuka, bara trötta.
    Nej kan inte tänka mig att vem som ska gå dit utan de om man verkligen behöver de.

Men vore ju ändå intre sant att veta om de finns vilrum i all aterminaler eller enbar skycity eller om även fins på ex vis treminal två med för rätt långt mellan de terminarlerna om mannu är sjuk och så?
  • vänat
    mckenna skrev 2008-10-09 19:34:48 följande:
    Nu är jag ej hundra då det är ett år sen vi var där. Men det fanns alltså på skycity, just innan man kommer till en terminal, tror det är nr 5. Man går in mellan en blomsteraffär och en presentaffär, först kommer toaletterna, och sen går man runt hörnet till höger och där är det. Det är ett första hjälp-märke på dörren och så kan man låsa och tända en lampa som lyser rött på utsidan så man ser att det är upptaget. Men jag vet ju inte om vem som helst får använda rummet eller om man ska kontakta nån personal för att få gå dit. Och knappast är det tänkt att man ska gå dit bara för att man är trött och vill sova heller. Så jag hade allt lite dåligt samvete då vi gick dit utan att vara sjuka, bara trötta.
    Nej kan inte tänka mig att vem som ska gå dit utan de om man verkligen behöver de.

Men vore ju ändå intre sant att veta om de finns vilrum i all aterminaler eller enbar skycity eller om även fins på ex vis treminal två med för rätt långt mellan de terminarlerna om mannu är sjuk och så?
  • Carolina 86

Micke:
    En söndag. Men det var ju ändå rätt så billigt! Men tror inte jag kommer ha ro att vila, och om jag skulle vilja göra det kan jag lika gärna lägga mig på nån bänk bara. Men tycker de har lite dåligt me de nuförtiden, eller är det bara jag som inbillar mig?
    Så de har så man kan gå o träna? Det visste jag inte.. Var ligger det då?

Är det terminal 5 som gäller när man ska till Thailand?

• Micke

Carolina 86 skrev 2008-10-10 03:25:49 följande:

Micke: En söndag. Men det var ju ändå rätt så billigt! Men tror inte jag kommer ha ro att vila, och om jag skulle vilja göra det kan jag lika gärna lägga mig på nån bänk bara. Men tycker de har lite dåligt me de nuförtiden, eller är det bara jag som inbillar mig?Så de har så man kan gå o träna? Det visste jag inte.. Var ligger det då?Är det terminal 5 som gäller när man ska till Thailand?
    SATS ligger vid Radisson-hotellet i skycity.

Söndagar händer det iaf ngt på flygplatsen jmf med en lördag då flygplatsen är mer eller mindre öde efter kl 17.

Och ja, terminal 5 gäller.
  • Anghammarad

Ska va där från kl 14.00 - 23.00
    Varför inte åka in till stan då? Det tar bara 20 minuter med tåget.
Svar på tråden Tips på saker att göra på Arlanda