Någon som bott på Kata Palm Resort and spa i Phuket Thailand?
Var det bra ? Något som inte var bra? Hade de spjälsängar?
Var det bra ? Något som inte var bra? Hade de spjälsängar?
Jag har BARA hört bra om det, vet nu flera som varit där som säger att det är det bästa!
Själv kan jag berätta om ett par månader för då åker jag dit :)
puff puff
Det finns spjälsängar.
Vi bodde där en natt bara men frukostbuffén är nog den bästa jag har varit med om.
Den stod i rummet när vi kom. Så antar att de såg på bokningen att vi hade en liten med oss.
Ahh va smart kanske vi får se med då hoppas jag ! :)
Skönt att höra att det var bra! :)
panna82
åååå nu vill ja äta frukost hihi
Tänkte hör om ni har koll på vad som ska packas med till en sjumånaders?
Jag tänkte att jag eventuellt skulle packa detta.
1 pkt med swimpyblöjor från Huggies
1 pkt vanliga blöjor
Barnmatsburkar (hur många till 14 dagar?
Välling
Solskyddskläder
1 Strandtält
och så kläder förstås..
Är det något mer jag bör tänka på?
Hur gjorde ni med flaskor och så? Finns the kokare på rummet?
Hedvid med H:
Vi tog med en burk per dag vilket var totalt onödigt. Leo vägrade äta burkmat. Han åt välling och fried rice Ni får försöka räkna ut hur mycket som går åt här hemma.
Vi hade sån tur så Leo drack vällingen kall så vi slapp tänka på vattenkokare eller micro. Flaskorna sköljde vi bara i hett vatten. Ibland bad vi personalen på någon restaurang att diska ordentligt.
Ok.. ja det låter ju vettigt.
Hur är hotellet i övrigt ? Förutom buffen alltså. Kan man göra olika behandlingar där? Jag funderar på att vaxa benen så fort jag kommer dit. Är det billigare på andra ställen en på hotellet kanske?
Kan inte svara på dina frågor om behandlingar. Vi tog aldrig nån där. Bodde bara där en natt dessutom.
DÅ hinner ju jag berätta hur det är där sen för dig då! :)
JAg åker om 13 dagar dit! :)
åååå mys... hihi.. det känns så långt borta men snart är man där. Hur gammal är er lilla?
Vi har en på som blir 6 månader om 2 veckor samt en som blir 2 i januari! :)
Ja nu har vi slutspurt här vi LÄNGTAR! :)
jag funderar lite på vad man ska ha med sig.. svårt.. hur tänker ni?
Ja du jag tänker nog alldeles förm kt på det jag kommer ta med 1 pkt blöjor i var sedan har dom badbyxor som håller bajjet inne som dom har på simskolan sedan en del kläder så klart. Ersättning till Lillebror han hari ntebörjat äta ännu sen tar jag med ett pkt gröt som vi kan träna på där nere. TIll marcus tar vi inte med nån mat mer än det han får på flyget så ska göra små paket med mat i till flyget ingen under 2 får ju mat där...
Sedan kommer vi ta med solskyddskläder har 2 uppsättningar i var åt dem så dom inte ska gå blöta efter bad. Sedan Lite alvedon och sånt, en rumpsalva och babybuder för svettveck (har små knubbisar hihi) sedan ja sack´n seat tar vi med också en bärsjal till den lilla har aldrig använt med det ser praktiskt ut att ha på flyget! :)
Sedan lite shompoon och balsam och såna saker... :) Som hygienartiklar sånt orkar jag inte leta efter där nere, solkrämer och solspraycream har vi med också... Sandaler till den större och jumpadojjor till den större. Badskor till den större för han springer en hel del så han inte ska ramla och halka! Febertemp ska vi ta med...
Sedan nappflaskor 2 stora och 2 små , flaskborste, lite diskmedel i en flaska att diska med. Lite tvättmedel i en liten burk om nåt måste tvättas akut... nappar till lillebror...
Ja du sen kommer jag inte på mer just nu :)