• Parvel

"Fusk-Espresso"

Hej!
    Jag är ett stort fan av Kaffe Latte... Men jag äger ingen Espressobryggare.
    Går det på något vis med hjälp av den klassiska kaffebryggaren komma i närheten av en Espresso?

Finns det något kaffe, som är extra bra iså fall?
    Eller är jag bara helt knäpp som tror att det måste finnas nån enkel, fungerande variant?

Livet är härligt *oftast*
  • Svar på tråden "Fusk-Espresso"
  • Parvel

Det var nog som jag misstänkte....

• susannah dean

Mornie Alantie skrev 2008-10-10 17:24:47 följande:

Nescafé är enligt mig inte värt att kallas varken kaffe eller espresso. Jag rekomenderar att du köper en sån här apparat:www.my-best-coffee.com/italian-stove-top-espr...De finns ganska billigt på tex Åhlens och är smidigare än en stor espresso-bryggare. Godare kaffe får du också om du köper hela bönor och maler själv.
    Ovanstående är också en mockabryggare. Skitlätt att använda. Man fyller vatten längst ner och espresso i filtret och sen skruvar man ihop den och ställer på spisplattan. Tar inte ens en minut.
  • Parvel

Tack så mycket för era tips!

• Linda1976
    Mornie Alantie skrev 2008-10-10 17:24:47 följande:
    Nescafé är enligt mig inte värt att kallas varken kaffe eller espresso. Jag rekomenderar att du köper en sån här apparat:www.my-best-coffee.com/italian-stove-top-espr...De finns ganska billigt på tex Åhlens och är smidigare än en stor espresso-bryggare. Godare kaffe får du också om du köper hela bönor och maler själv.
    Håller med. Men om man inte kan tänka sig att köpa ytterligare en bryggare av nåt slag så är det ju det närmaste man kan komma. För en vanlig kaffebryggare gör det ju inte!

HalvOT: Vår kaffemaskin på jobbet gör så äckligt kaffe, att jag har börjat ta med eget Nescafé och börjat gilla det. Kan någon rädda mig
  • Mornie Alantie
    Linda1976 skrev 2008-10-10 19:26:52 följande:
    HalvOT: Vår kaffemaskin på jobbet gör så äckligt kaffe, att jag har börjat ta med eget Nescafé och börjat gilla det. Kan någon rädda mig
    Köp en kaffepress! Den är billig och tar liten plats, du kan ha den i skrivbordslådan. Ta med lite riktigt fint kaffepulver och så lite kokande vatten och vips har du en kopp rykande delikatesskaffe att sukta kollegerna med
  • Linda1976
    Mornie Alantie skrev 2008-10-10 20:35:43 följande:
    Köp en kaffepress! Den är billig och tar liten plats, du kan ha den i skrivbordslådan. Ta med lite riktigt fint kaffepulver och så lite kokande vatten och vips har du en kopp rykande delikatesskaffe att sukta kollegerna med
    Ja, det kanske vore nåt!! Vad är det sån heter? Bodum nånting? Eller det är bara märket kanske!
  • Mornie Alantie
    Linda1976 skrev 2008-10-10 22:11:48 följande:
    Ja, det kanske vore nåt!! Vad är det sån heter? Bodum nånting? Eller det är bara märket kanske!
    Bodum är ett märke, de gör sådana. Själva anordningen heter helt enkelt kaffepress.
  • Linda1976
    Mornie Alantie skrev 2008-10-10 22:17:15 följande:
    Bodum är ett märke, de gör sådana. Själva anordningen heter helt enkelt kaffepress.
    Jag ska faktiskt ta mig en allvarlig funderare på det! Jag har ju faktiskt en egen låda i köket på jobbet, där den lätt får plats! Vad kostar en sån??
  • Mornie Alantie
    Linda1976 skrev 2008-10-10 22:18:26 följande:
    Jag ska faktiskt ta mig en allvarlig funderare på det! Jag har ju faktiskt en egen låda i köket på jobbet, där den lätt får plats! Vad kostar en sån??
    Du kan nog få en för en hundring eller två. Det finns några olika storlekar. Jag har sett på Claes Ohlsson och Åhlens men det finns säkert på massor av ställen. Claes Ohlsson är nog bland de billigare antar jag.
Svar på tråden "Fusk-Espresso"