• Anonym (smulan)

Jag hatar skolan...

Min dotter har alltid älskat skolan! Hon har haft svårt med att läsa och räkna och kämpa otroligt för att lära. Nu går hon i 3:e klass och på senaste föräldramötet meddelades att de inte skulle ha någon speciallärare i år. (Det har tidigare varit räddningen för min tjej.
    Jaha tänkte jag det var ju synd men men så är det när pengarna inte räcker till).
    Igår vid middag viskade min dotter...jag hatar skolan...
    Oj tänkte jag nu har nån varit dum eller så...nej det var för att hon inte orkar längre.
    Varje dag kommer hon hem med huvudvärk för att det är sån ljudnivå i klassrummet, och lägger man då till att hon måste koncentrera sej oerhört för att lära kan man förstå att det blir jobbigt.
    Och så saknar hon de dagar hon fick gå ifrån och sitta hos specialläraren. Där var det lugn och ro och hon lyckades komma ikapp.
    Vi fortsatte prata och hon VILL så gärna lära!!! Hon VILL kunna engelska och matte och svåra ord med Q i
    Varför ska det skäras ned på resurser åt de små? Jag försår att alla pengar inte räcker till allt men de kan ju inte ens stå upp för sina egna önskemål...och ibland inte ens sätta ord på de! Jag blir inte förbannad mest bara trött på att det ska va så här...puh...
    Tur min dotter har mej till mamma dock som har tid och orkar strida för henne...jag tänker på alla de barn med ensamstående föräldrar eller sjuka föräldrar som kanske inte ens hinner fånga upp sitt barns rop på hjälp, och som kanske inte orkar bry sej..
    Tänk vad samhället kunde bli bättre om vi satsade mer pengar på barnen!!!

• Svar på tråden Jag hatar skolan...
  • MiisPiis
    Anonym (smulan) skrev 2008-10-08 11:35:37 följande:
    Min dotter har alltid älskat skolan! Hon har haft svårt med att läsa och räkna och kämpa otroligt för att lära. Nu går hon i 3:e klass och på senaste föräldramötet meddelades att de inte skulle ha någon speciallärare i år. (Det har tidigare varit räddningen för min tjej.Jaha tänkte jag det var ju synd men men så är det när pengarna inte räcker till).Igår vid middag viskade min dotter...jag hatar skolan...Oj tänkte jag nu har nån varit dum eller så...nej det var för att hon inte orkar längre.Varje dag kommer hon hem med huvudvärk för att det är sån ljudnivå i klassrummet, och lägger man då till att hon måste koncentrera sej oerhört för att lära kan man förstå att det blir jobbigt.Och så saknar hon de dagar hon fick gå ifrån och sitta hos specialläraren. Där var det lugn och ro och hon lyckades komma ikapp.Vi fortsatte prata och hon VILL så gärna lära!!! Hon VILL kunna engelska och matte och svåra ord med Q i Varför ska det skäras ned på resurser åt de små? Jag försår att alla pengar inte räcker till allt men de kan ju inte ens stå upp för sina egna önskemål...och ibland inte ens sätta ord på de! Jag blir inte förbannad mest bara trött på att det ska va så här...puh...Tur min dotter har mej till mamma dock som har tid och orkar strida för henne...jag tänker på alla de barn med ensamstående föräldrar eller sjuka föräldrar som kanske inte ens hinner fånga upp sitt barns rop på hjälp, och som kanske inte orkar bry sej..Tänk vad samhället kunde bli bättre om vi satsade mer pengar på barnen!!!
    Håller med om att det ska satsas pengar på barnen, det är ju faktiskt de som är FRAMTIDEN! Om alla bara kunde förstå det!
  • Pegasus

Håller med om att de istället borde satsa på de små barnen. Ju tidigare de med "problem" kan få hjälp desto enklare för alla och speciellt för barnen som slipper känna sig "dåliga".

Svar på tråden Jag hatar skolan...