• Djuren ger mig styrka

Är det urinvägsinfektion?

jag har haft samma problem två gånger tidgare fast för några år sen!

Men då fick ja reda på att läkaren sa att det kunde va nått med ventlierna som dom sa att man ej kunde kissa riktigt nu händer samma sak igen

Men nu kan ja kissa men precis när ja kissat klart eller dom sista dropparna kommer så får ja en obehaglig känsla som ja ska på nått sätt försöka förklara"ex när man typ smekt sig på klitoris o man får orgasm blir man ju obehaglgt känslig efteråt på klitoris ju" en sån känsla får ja hela tiden när ja kissat klart och känner mig då fortfarande kissenödig men det går sedan över efter nån minut och allt e som vanligt igen emn ja kan ibland känna mig ääven kissig utan att jag är det,, kan det va nån form av urinväsinfektion? det började i förrgår på mig

• Svar på tråden Är det urinvägsinfektion?
  • Winglur

Hrm. Jag vet inte vad det är. Men jag fick ofta så där innan jag skulle ha mens förut...
    Sjukt obehagligt. Jag kollade dock om det var urinvägsinfektion men det var det inte.
    Så jag vet faktiskt inte. Men prova dricka mkt tranbärsjuice!
    Det hjälpte för mig. Det är ju vätskedrivande.
    Jag drack typ 2 liter om dagen ca två dagar, sen släppte det. Lycka till.

• Djuren ger mig styrka
    Svar på #1
    ja men jag har dock p-stav men ja vet att man även kan känna mensverk vilket ja gjorde i förra veckan men då kanske de e mens ja ska ha nog igentligen!! fast ja slipper mensen för p-staven jag har
  • Lis Alm

När jag har haft urinvägsinfektion så har det gjort riktigt ont när jag har kissat. (inom ett dygn from att man börjar känna något)
    Det går inte att sitta still knappt...

Drick mycket ifall det är någon bakterie som spökar, men som ännu inte gett dig någon infektion. Då kanske du kan "spola" systemet ordentligt.
    Tranbärsjuice är ett bra förslag.
    Försvinner det inte så kan du ju ringa rådgivningen för att höra vad de tror/tycker.
    Hoppas att det försvinner.

• Sweetie80

Precis så hade jag det vid min senaste urinvägsinfektion. Trängningar kallade läkaren det. Jag hade så i ungefär ett dygn, sen började jag kissa blod och då fick jag äntligen ändan ur vagnen och tog mig till jourcentralen. Hon sa då att det är vanliga symptom på en UVI.

• Anonym (:))

Jag har haft MÅNGA urinvägsinfektioner och man känner sig nödig hela tiden och det svider som f*n svårt att missta tror jag...

Men gör som Wiila5 drick jätte mycket!!

• Djuren ger mig styrka

jo jag hade urinvägsinfektion och kommer få gå på antibiotika nu =/

• Elisabeth76

Instämmer med övriga. Drick mycket tranbärsjuice!!! Funkar super!!

• Lis Alm

Tänk nu på att vara rädd om dig när du har ätit upp din antibiotika, det är lätt att få det igen när man väl haft det en gång.
    Sitt inte kallt, använd inte syntetmaterial i trosor, försök att undvika att raka dig, torka dig framifrån och bak när du kissat och se till att kissa efter samlag. Drick ordentligt.
    Små tips från en som haft 25 st inom ett år...

• Anonym

Anonym: Man behöver inte känna av det om man har urinvägsinfektion.. Ibland känns det ingenting..
    Det är det som är farligt..

• Lumut

hehe jag känner precis igen de där med känsligheten runt klitoris lr de liknande känslorna..
    Låter dom du har blåskatarr mer.. jag brukar ha urinvägsinfektion o sedan sådan här blåskatarr. Men klä dig varmt o drick latteglas med kaffe.. då blir du kissnödig o blåsan fylls..så blir itne obehagen lika stora..o undvik socker:P

• Djuren ger mig styrka

Va hos läkaren för en och en halv vecka sen och jag har fortfarande infektion så jag fick en annan antibiotika..=(

Svar på tråden Är det urinvägsinfektion?