• littlemisstrouble

    Halloweenfest för vuxna..ideer någon?

    Japp vi är vuxna som ska ha kul i år på halloween och klä ut oss och ha fest tillsammans. Är det någon som har tips på aktiviteter, mat, med mera som går i temat halloween?

  • Svar på tråden Halloweenfest för vuxna..ideer någon?
  • Balehead

    OM ni blir fler än 10 st kan ni dela in folk i lag, ge dem varsin pumpa och några knivar, och ha pris till det lag som gör bästa lyktan.

  • lillasnurre

    vi hade maskeradtävling på vår fest. Alla fick ställa sig mot en väg goch så tog vi kort som sedan snurrade på datorn. Sedan hade vi omröstning Ala robisnsson, för läskigare får man leta efter Det var mycket lyckat! Han som vann hade rosa trikåer och ballerinakjol!

    Vi hade också en musiktävling som min man hade gjort. Det var tema skräck, så vi hade låtar från skräckfilmer, och från läskiga artister!

    När jag dukade så la jag ett vitt lakan som duk och sedan skvätte jag röd karamellfärg över det. Det blev mööööörkt röda fläckar som faktiskt såg verkliga ut!

  • mooogn

    Vi ska ha en slags tipspromenad i mörkret på vår tomt. Frågorna står på svarstalongen och de handlar om bilder som gästerna får gissa på. Bilderna kommer givetvis från klassiska skräck- och halloweenfilmer.

    lillasnurre: Jättebra idé med musikfrågetävling! Den ska jag spara tills nästa år MajaLinnnéa: Väldigt snygga pumpor! Det är ju jättesvårt att skära i dem (tycker jag).

  • littlemisstrouble
    mooogn skrev 2008-10-18 17:16:37 följande:
    Vi ska ha en slags tipspromenad i mörkret på vår tomt. Frågorna står på svarstalongen och de handlar om bilder som gästerna får gissa på. Bilderna kommer givetvis från klassiska skräck- och halloweenfilmer.lillasnurre: Jättebra idé med musikfrågetävling! Den ska jag spara tills nästa år MajaLinnnéa: Väldigt snygga pumpor! Det är ju jättesvårt att skära i dem (tycker jag).
    Vi kommer också ha tipsrunda som dom ska få gå på en och en för att göra det lite mer scary. Det enda dom får ha med sig är en ficklampa hehe Frågorna har jag hittat på efter fakta från filmer och legender från wikipedia.
  • Puss och Kram

    MÅste bara fråga en sak, jag och min sambo är bjudna på halloweenfest i november och min fråga är, klär man bara ut sig till skrämmande figurer eller gör man som i USA och är utklädd till vad som helst. Jag har verkligen ingen aning...

  • MajaLinnéa
    mooogn skrev 2008-10-18 17:16:37 följande:
    Vi ska ha en slags tipspromenad i mörkret på vår tomt. Frågorna står på svarstalongen och de handlar om bilder som gästerna får gissa på. Bilderna kommer givetvis från klassiska skräck- och halloweenfilmer.lillasnurre: Jättebra idé med musikfrågetävling! Den ska jag spara tills nästa år MajaLinnnéa: Väldigt snygga pumpor! Det är ju jättesvårt att skära i dem (tycker jag).
    Tack
    Det tar ju såklart lite tid.
    JAg har ett särskilt "Pumpkin Carving Set" med små sågar, knivar och andra verktyg. Utan dem hade det varit hopplöst!
  • littlemisstrouble

    Puss och Kram skrev 2008-10-18 22:24:21 följande:


    MÅste bara fråga en sak, jag och min sambo är bjudna på halloweenfest i november och min fråga är, klär man bara ut sig till skrämmande figurer eller gör man som i USA och är utklädd till vad som helst. Jag har verkligen ingen aning...
    De flesta klär nog ut sig till spöken häxor med mera men på vår fest kommer iaf vi att klä oss till andra saker. Själv ska jag vara baronessa
Svar på tråden Halloweenfest för vuxna..ideer någon?