• Tottelina

Flytta-nån som anlitat flyttfirma nån gång???

Hejsan! Jag provar här på FL och frågar om nån av er har anlitat flyttfirma nån gång?? Jag skulle så gärna vilja veta ungefär vad det kostar. Ska flytta från en 2:a till ett hus, avståndet mellan dom är 4 mil.... Bor i Göteborg och ska flytta till en kranskommun kan tilläggas.

Bara en chansning att fråga här, kanske nån vet?

• Svar på tråden Flytta-nån som anlitat flyttfirma nån gång???
  • sarsaparilla

Har nyligen anlitat en flyttfirma och de tog 800 kronor i timmen. De kunde komma och göra en bedömning innan om man ville, för att få ett fast pris, men i mitt fall blev det mest förmånligt för mig att betala timpriset.

Ring runt och kolla. Priserna skiljer sig en del åt mellan olika firmor. Lycka till med flytten!

• angel 2003

Jag flyttade förra året från norra Gbg till västra. Från en trea. Vi hade Flyttdax, det kostade 4800 kr, då ingick att jag fick låna en massa flyttlådor (som de glömde komma och hämta så jag har dem fortfarande) , som jag packade själv.
    Nu ska vi flytta igen, och vi kommer anlita Flyttdax även den här gången, tyckte de var prisvärda.

• TypeONegative

vi flyttade två lägenheter till en, kostade ca 2000 kr tror jag.

• angel 2003

TypeONegative: Det var billigt. Kommer du ihåg vilken flyttfirma det var?

• TypeONegative

jag ljög...det var visst städningen som kostade 2000...flytten var 5000 säger sambon här
    *rodna*
    Möbelkillarna var det, de var snabba hade inte hissen vart upptagna av andra hade det i alla fall gått 2 timmar fortare.

Svar på tråden Flytta-nån som anlitat flyttfirma nån gång???