• LillSkruttet

Vad är ett rimligt pris i hyra för festlokal?

Funderar på att ordna en nyårsfest tillsammans med ett par kompisar (+ kombinerad födelsedagsfest).

Har ingen koll på vad festlokaler brukar kosta att hyra.

Vill ha en lokal i centrala Västerås, och har fått ett kostnadsförslag på 5000:- för en kväll. 750 :- till om vi vill använda köket. Är det ett rel normalt pris?

Tyckte det kändes som mycket pengar för en lokal, en kväll. Men det kanske är normalt pris, då stället ligger rätt nära centrum.

Någon som vet mer om mig ang detta?

• Svar på tråden Vad är ett rimligt pris i hyra för festlokal?
  • 17 årig tjej

Tyckte det lät väldigt mycket.
    Fast iofs kanske det beror på att det är runt nyår också. Är det stort och så?

• La Lola

Vad ingår i de 5000 kr är min fundering?

Porslin o sånt om ni ska käka?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • LillSkruttet
    17 årig tjej skrev 2008-10-08 15:28:53 följande:
    Tyckte det lät väldigt mycket.Fast iofs kanske det beror på att det är runt nyår också. Är det stort och så?
    Tror att lokalen är rel stor. Är en restaurang vanligtvis, men de kör kombinerat med att hyra ut som festlokal. Ligger som sagt rätt nära centrum, men inte mitt i smeten heller. Har bara sett på bilder än så länge, vi tänkte åka dit och äta lunch någon dag och reka lite.
  • Frontline

Lät väldigt dyrt , ingår städning och diskning på det med kan man undra...

• LillSkruttet
    La Lola skrev 2008-10-08 15:30:06 följande:
    Vad ingår i de 5000 kr är min fundering? Porslin o sånt om ni ska käka?
    Tror inte det eftersom de ville ha 750:- extra för att få använda köket.....
  • La Lola
    LillSkruttet skrev 2008-10-08 15:31:51 följande:
    Tror inte det eftersom de ville ha 750:- extra för att få använda köket.....
    Jag tycker det är skitdyrt.
    Ni får alltså en lokal endast? Väggar, golv o tak typ.....
    Det måste ju finnas billigare ställen.....
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • LillSkruttet
    La Lola skrev 2008-10-08 15:33:19 följande:
    Jag tycker det är skitdyrt. Ni får alltså en lokal endast? Väggar, golv o tak typ.....Det måste ju finnas billigare ställen.....
    Jag hoppas innerligt det. Ska söka vidare.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • crimson

Om stället normalt är en restaurang, tänk på hur mycket pengar dem lär förlora på att hyra ut lokalen på nyårsafton för 5000kr. Med det i beaktande tycker jag att det låter jättebilligt.

• LillSkruttet
    crimson skrev 2008-10-08 16:18:37 följande:
    Om stället normalt är en restaurang, tänk på hur mycket pengar dem lär förlora på att hyra ut lokalen på nyårsafton för 5000kr. Med det i beaktande tycker jag att det låter jättebilligt.
    Fast jag tror att det i huvudsak är en lunchrestaurang och att de inte har öppet kvällstid. Så de borde inte förlora något på det.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Zahcro

tycker det verkar dyrt. Fast vad vet jag. jag lånade ett församlings hem för 200kr och då fanns det massor av bord stolar + mikrofon + högtalare + piano. kök med snabb resturang diskmaskin och all servis. lekrum på övervåningen. perfekt.

Finns säkert billigare

Svar på tråden Vad är ett rimligt pris i hyra för festlokal?