• Maloma

Amningsbh med stor kupa?

Hej
    Vart hittar man bra amnings bh i storklek H/G och uppåt? Jag vill gärna ha lite vaddering men inte mycket i kupan. Har letat på lindex, cubus, H&M, twilfit men det finns bara i upp till storlek DD. Det funkar nu men har 1 mån kvar till förlossning och räknar ju med att mjölken gör brösten något större. Hittade en i G på twilfit som jag köpte bara för att ha något, men är inte helt nöjd med den.

• Svar på tråden Amningsbh med stor kupa?
  • raspberryrevolution

Babyland har alla möjliga storlekar

• Tyche82

Abecita Linnea BygelBh finns i många storlekar och jag älskar mina. Finns även som softbra utan byglar om man föredrar det.

Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Nenean

Jag har handlat på http://minimundus.se/ Jag har varit nöjd med "Amningsbehå Anita Maternity 5062" stl. G. (Jag har d eller dd normalt)

• linedenfine
    Nenean skrev 2008-10-08 15:42:02 följande:
    Jag har handlat på minimundus.se/ Jag har varit nöjd med "Amningsbehå Anita Maternity 5062" stl. G. (Jag har d eller dd normalt)
    denna hade jag i G kupa super!
  • Maloma

tack för alla svar! Ska nog testa den från minimundus, och kika på change som finns i stan. men har hört att bygel och amning inte riktigt går ihop...

• Tyche82
    Maloma skrev 2008-10-08 19:24:54 följande:
    tack för alla svar! Ska nog testa den från minimundus, och kika på change som finns i stan. men har hört att bygel och amning inte riktigt går ihop...
    Det är inte sant. Om du har en bygelbh som sitter som den ska är det inga problem (om du inte har extremt lätt att få stockningar och får det av vanliga bh:ar oxå).
    Det är om du har en som inte sitter bra som det inte är så bra.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • TinaLi
    MKAsson skrev 2008-10-08 15:47:39 följande:
    Jag köpte på underklädeskedjan Change, de har en variant med bygel upp till kupstorlek J i både svart och vitt. Kolla in på webbsidan om de har en butik nära dig: www.change.com/htm/stores-se.aspLycka till!
    Samma här! Dom är jättefina med lite spets, Sitter otroligt bra! Jag har annars problem o hitta bra bh, för jag har så stor o tung byst. Köpte kupstorlek H. Dom ger med sig lite efter ett tag, så tipset är att köpa en som sitter bra i kupan från början. Så får man plats med ev. amningsinlägg sen
    (På change är dom dessutom jätteduktiga på att mäta ut ens rätta storlek. jag hade helt fel kan jag säga )
  • MKAsson

Vad gäller stockning med bygelbh är det som flera sagt här tidigare helt individuellt. Jag hade bygelbh i princip hela tiden jag ammade (8 månader) och fick aldrig mjölkstockning. I början när mjölken rann till och innan det stabiliserade sig hade jag Apotekets amningstopp (jepp, den där vansinnigt sexiga i nät... *ler*) och den hade jag också när jag sov eftersom jag hade behov av amningsinlägg så länge jag ammade på nätterna (5 månader).

Ett litet extratips vad gäller amningsinlägg; De dyrare är bättre! Jag testade nog alla engångsvarianter som finns och tyckte bäst om Meledas. Flera av de billiga är dels för tjocka om man har stora bröst (åtminstone känner inte jag att jag vill att de skall se ännu större ut...) och ett flertal av de billiga luddar också och luddet fastnar i bröstvårtorna (famför allt om man får lite sugblåsor och småsår i början) och de är inte heller torra på ytan vilket kan leda till mer sårighet och i värsta fall svamp.

Svar på tråden Amningsbh med stor kupa?