• miamartini

Hjälp hur gör jag med min björnbärsbuske??!!

Vi har en björnbärsbuske i trädgården som iår inte har gett någon frukt men de e mitt fel för i våras fick jag spader på den o jämnade den med marken....

Grejen e den att nu e den så vildvuxen igen så jag håller på o bli galen....
    Jag vill ju behålla den o vill ju ha bär på den för jag tycker de e så gott o den har alltid gett mycke bär..... men jag fixar inte att den ser ut som den gör..

Grenarna e mellan 2-3 meter långa o hänger huller om buller..... kan jag ansa ner den eller resulterar de i att de inte blir några bär nästa år heller????

Snälla någon kunnig... hjälp mig

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Svar på tråden Hjälp hur gör jag med min björnbärsbuske??!!
  • miamartini

*puffar*

• isisisis

Björnbär växer så!

Om du inte vill ha den på marken ,så kan du bygga en stadig spalje att fästa den i.

• Zahcro

ska nog klippa ner min nu snart imorgon nästa vecka någon gång haha min ser oxå ut som din TS. men jag fick mkt bär även fast den var såå kort i början på våren. växer som tusan. Jag hade iaf tänkt att klippa ner den och fästa upp den mot altanen. får väl se hur det blir. mina händer är mer IT än Gröna. haha

• miamartini

så du menar att jag får lära mig o leva med den??

Kan man klippa av en bit av grenarna så man kan få fason på den eller resulterar de i inga bär??
    Kan man flytta en björnbärsbuske??

Där vi har den har vi nämligen en liten uteplats å den går knappt o använda

• isisisis

Ja.Den växer i snår.

Bångstyrigare än hallon...

Du kan flytta den.

Lämpligt där man inte är så ofta,eller så du kan binda upp den ordentligt.

• isisisis

Klippa av grenarna är ju dumt...det är ju där bären är!

De sitter inte på den grova grenen längst ner utan längre ut.

Svar på tråden Hjälp hur gör jag med min björnbärsbuske??!!