• Anonym (orolig)

"Ont" i magen som om att jag är hungrig hela tiden...

Har en jätte obehaglig känsla i min mage, precis som när man är jätte hungrig och även om jag äter så känns det likadant.. Och dessutom är jag inte speciellt sugen på mat heller, helt tappat matlusten.. Vad beror detta på, någon som har en aning?:$

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 20:12
    Det känns också som om att det rycker till ibland..

• Svar på tråden "Ont" i magen som om att jag är hungrig hela tiden...
  • Anonym (orolig)

Nenne 71 skrev 2008-10-08 19:59:38 följande:

Gravid?Magkatarr?
    Gör inte magkatarr lite mer ont?
  • Anonym (Linda)

Anonym (orolig) skrev 2008-10-08 19:58:18 följande:

Har en jätte obehaglig känsla i min mage, precis som när man är jätte hungrig och även om jag äter så känns det likadant.. Och dessutom är jag inte speciellt sugen på mat heller, helt tappat matlusten.. Vad beror detta på, någon som har en aning?:$
    Jag har likadant som dig, är inte heller sugen. Men äter för att man tror de ska hjälpa, men efter ca 5 min är de lika igen.
  • Anonym (Linda)

Anonym (orolig) skrev 2008-10-08 20:00:35 följande:

Nenne 71 skrev 2008-10-08 19:59:38 följande:
    Gör inte magkatarr lite mer ont?
    För mig känns de som onthungrig!!
  • Anonym

jag hade så när jag var stressad och var demprimerad.. kände precis som du. Jag kände som ett tryck i magen som en slags hunger, men det gör inte direkt ont.! Det gick över när jag tog ledigt en helg o bara var ensam och tog det lugnt

• englaa

sådär var ja i tre månader när ja var gravid, mådde så fruktansvärt dåligt, åt dygnet runt..

Vackraste född 29/9
  • Anonym (adsf)

mensvärk känns så för mig ibland

• MrsSharp

Det där är typisk magatarr. Det är magsyran som gör det. En av fördelarna med att vara gravid! ;)

• Anonym (orolig)
    MrsSharp skrev 2008-10-08 20:12:48 följande:
    Det där är typisk magatarr. Det är magsyran som gör det. En av fördelarna med att vara gravid! ;)
    Vadå fördel med att vara gravid? Jag har aldrig haft det innan och vad jag vet så är jag inte gravid..
  • mooogn

Så där kändes det för mig när jag fick magkatarr första gången.

• Anonym (Lissie)

Jag hade så när jag hade katarr. Även halsbränna ganska ofta och sug i magen. Jag åt mycket flytande först för att göra magen glad och sen fibrer eftersom.

• Anonym (Kim)

Magkatarr! Precis så är det. Sen kan det göra ont också men behöver inte alltid göra det.

Om du stressar får du helt enkelt lugna ner dig. Ät inte frukter med mycket syra. Inte heller starka kryddor eller hårt stekt mat. Ät mild mat och glöm inte mellanmålen! Undvik juice och alkohol.

Man kan få det om man är gravid. Jag har väldigt lätt att få maggatarr och har lätt att bilda syra i magen. När jag var gravid hade jag kraftig halsbränna varje dag plus att syran rann liksom "över" i magen och då gjorde det skitont!

Lycka till och hoppas det går över snart!

• MrsSharp
    Svar på #9

Anonym (orolig) skrev 2008-10-08 20:15:59 följande:
    Vadå fördel med att vara gravid? Jag har aldrig haft det innan och vad jag vet så är jag inte gravid..
    Som Kim sa, man får det mycket lättare om man är gravid och på ett sånt här forum är det lätt att anta att personerna som skriver är gravida, särskilt om de har magsyreproblem. Ursäkta missförståndet.

Jag har haft problem med magkatarr i flera år men nu när jag är gravid är det värre än någonsin. Pröva receptfria mediciner som Omeprazol, de kan hjälpa... För mig hjälper just nu bara Gaviscon, en flytande medicin som smakar värre än apa.
  • Anonym (Kim)

Gaviscon käkade jag med, men de hjälper ju bara för stunden. Bästa sättet är att helt enkelt äta "rätt". Jag fick ont och halsbränna av "allt". Saft funkade i små mängder. Inte mjölk, inte läsk, inte juice, inte te, absolut inte kaffe!!! Vatten är bäst eller vissa (päron) lättdrycker. Inget smör eller ost. Inget vitt bröd och inga bullar eller kakor. För att förenkla; man skall undvika fett och syror. Socker var inte heller bra. Men det var inga problem att unvika dessa saker för jag mådde bara sämre om jag åt dom. Och som grädde på moset ( ) så blev jag ju smalare!

• Anonym (orolig)
    Svar på #15
    Aha.. Snackade med min syster som är sjuksköterska på akuten innan i tele och hon har haft samma men de som hjälpte henne var vitt bröd och barnmat.. det var vad hon käkade i ett år men jag antar att de e från person till person...
Svar på tråden "Ont" i magen som om att jag är hungrig hela tiden...