• Blåsan

Restaurang i Örebro?

Om några veckor åke jag och sambon till Örebro och lyxar till de lite. Ska bo på hotell mitt i stan och undrar nu vart man går och äter? Tänkte förboka bord på nån mysig restaurang centralt. Vi äter det mesta men vill ha lite "finare" än närmaste pizzeria. Tips?

• Svar på tråden Restaurang i Örebro?
  • Dino78

(Kina)Muren äter jämt jag på när jag är i Örebro. Mysigt och god mat. om man gillar kinamat vill säga

DIF i själ och hjärta
  • ingensignatur

Hellas tror jag de heter, där e de gott, även på efesos.. det är grekiska restauranger =)

• Blåsan

Tack för tipsen, ska kolla upp dom

• Bong

Lounge!

Det ligger bakom Nikolaikyrkan vid Stortorget, vägg-i-vägg med ett ställe som heter Wobbler.

Det är ett supermysigt ställe med kalasgoda tapas!

• Tesssi

Tänkte också rekommendera Lounge! De har goda drinkar också om ni skulle vilja dricka en sån också.

• Bong

Japp, deras drinklista är jättebra!

Tesssi skrev 2008-10-09 11:46:11 följande:
    Tänkte också rekommendera Lounge! De har goda drinkar också om ni skulle vilja dricka en sån också.
  • Blåsan
    Bong skrev 2008-10-09 10:00:21 följande:
    Lounge!Det ligger bakom Nikolaikyrkan vid Stortorget, vägg-i-vägg med ett ställe som heter Wobbler.Det är ett supermysigt ställe med kalasgoda tapas!
    Kan tyvärr inte hitta dom varken på eniro eller hitta
  • Hanah

Indigo!! Sååå mysig tapas-restaurang med sjukt god mat!

Hellas rekommenderar jag INTE. Dålig kvalitet på köttet sist vi åt där. Men Efesos är gott, de har goda såser till deras spett.

• Bong

Ja, Indigo är bra men det är svårt att få plats eftersom man inte kan boka bord! De sista gångerna vi har varit där har vi fått vända i dörren.

Blåsan skrev 2008-10-09 20:58:20 följande:
    Kan tyvärr inte hitta dom varken på eniro eller hitta
    Det var jag som stavade fel . Här är adressen:
    www.hitta.se/SearchMixed.aspx&var=%f6rebro
  • Hanah
    Bong skrev 2008-10-10 07:14:37 följande:
    Ja, Indigo är bra men det är svårt att få plats eftersom man inte kan boka bord! De sista gångerna vi har varit där har vi fått vända i dörren.
    Det var jag som stavade fel . Här är adressen:www.hitta.se/SearchMixed.aspx&var...
    Ja, det är sant. Man får vara där tidigt i så fall.
Svar på tråden Restaurang i Örebro?