• Emelianfian

Är det farligt om magen är hård hela tiden??!

låter kanske lite konstigt men om man tänker sig en sammandragning så blir ju magen helt hård.. fast magen är hård hela tiden.. har mycket sammandragningar men dom gör inte ont... min bm sa att jag har en känslig livmoder och sen är det ju andra barnet och så har man oftast mera... men hela kvällen har magen varit hård och spänd... tänkte om någon vet om det är vanligt? har inte ont eller så ville bara veta lite så jag slipper att oroa mig...

♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Felix - BF 2oo9o112 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 21:41
    just det... är i vecka 27
  • Svar på tråden Är det farligt om magen är hård hela tiden??!
  • I have a kid

så hadde jag
    enligt bm så var det ingen fara. men freja tittade ut i vecka 29+4 i akutt snitt pga av att pulsen sjönk - tkr du ska fara in å kolla så att duinte öppnat/öpnnar dig å att bebis mår bra.

• Emelianfian

Har magens hårdhet något med barnets puls att göra??! Jag var på kontroll i måndags pga magvärk och sammandragningar och då var allting bra, det fanns ingenting som tydde på att bebisen ville ut eller att förlossning var på g. det är nu ikväll som det känns som att magen nästan ska spricka...

♥ Nellie 2oo712o7 ♥ Felix - BF 2oo9o112 ♥
  • I have a kid

Emelianfian nej jag var in flera ggr för att då jag ringde å berättade att jag hadde hård mage heltaiden..

så sa dom att jag skulle komma in å det var i vecka 27-28

dom kollade å allt var bra med freja å hadde inga värkar. sen så for jag in typ varje dag för att jag var orolig då magen var så hård helatiden men allt var bra å blev alltid hemskickad.

men sen då i vecka 29+4 hadde jag för några timmar sen kommit hem från f-lossningen som jag hadde varit på för att jag tyckte att jag hadde mkkt sd.

sen hadde jag hård mage i ca 30 min ringde å dom bad mig komma in återigen då jag for in så hadde jag inga sd alls.

dom kopplade upp mig på ctg som alltid. å allt var bra å det visade inga värkar eller sd. men jag sa att jag ville stanna så dom kunde se hur mkt sd jag hadde. var uppkopplad 2 timmar då helt plötsligt sjönk frejas puls, sen steg den igen, dom ville ha mig kvar några timmar.

Det gjordes en ctg varje timme för att kolla frejas puls allt var bra i 3 timmar . 4 timmen sjönk pulsen igen å dom kom in å sa att jag snart skulle bli mamma.

• Gabzan

jag är i vecka 26 och tycker oxå att jag har väldigt mkt sammandragningar, räknade lite snitt på det igår å fick frama tt detär ungefär 8-10 i timmen, dom sitter i olika länge, en del i flera minuter å andra bara en liten stund men majoriteten av dom gör ont, är det då alltså risk för att föda för tidigt då?

sorry att ajg lånar din tråd

• I have a kid

nytt liv81

ja till mig sa dom att jag kan räkna med att föda för tidigt

men kolla upp så du inte börjar öppna dig

å ta det lungt !!!! var inte ute å rör på dig i onödan

jag öppnade mig inte alls men freja visade med sd som jag hadde att hon ville ut. sen så sjönk hennes puls för att dom plockade inte ut henne då hon ville!!

• Millsan

så som du Ts beskriver så hade jag med. Tog upp det med min Bm som sa att detta var vanligt, så länge dem inte gjorde ont. Var på koll i v.30 och allt såg bra ut. Under dagen i v.31+3 kändes magen extra hård och jag hade extra sammandragningar, trodde inge mer om det eftersom det ska vara normalt men under kvällen började det göra lite småont så jag hamnade på förlossningen och var redan öppen 10 cm och 3 timmar senare kom min son.

• lejone

oooo. Nu blev jag lite orolig. Tycker att jag har sammandragningar mest hela tiden jag anstränger mig.
    Tur att jag har tid hos Bm på måndag.

• I have a kid

lejone

stå på dig!!!!

BM kommer att säga men stor sanolikhet att ```detta är normalt``
    men om då du ringer till f-lossningen så kommer dom be att du kommer in.

vilken vecka är du i =??

• lejone

jag är i v 25 (24+5) och har nojjat väldigt lite. Men jag har kännt det senaste att jag har sammandragningar ganska ofta. De gör inte ont eller så.

Svar på tråden Är det farligt om magen är hård hela tiden??!