• soffis

barnvagn i vw golf?

Vi har en Golf och jag funderar på om vi blir tvungna att byta bil för att få plats med barnvagn. Jag är lite lat och vill helst slippa ta av hjulen och insatsen och bara kunna lyfta in vagnen.

Är det någon som har erfarenhet av barnvagnar i Golf?

kram Soff

• Svar på tråden barnvagn i vw golf?
  • Fido

Hi, hi. Vi har en VW Vento, dvs storleken över Golf, och har just idag varit och köpt oss en ny bil (kombi) för att barnvagnen inte gick in... Fast jag antar att du har en vanlig golf och undrar om den går in på tvären? Venton är ju en "sedan", så där var det problem med höjden, det borde inte du ha.

• Nicola

Japp, jag køpte mej en ny golf før ca 1 månad sedan. Den er skitbra! Jag har køpt en Emmaljunga Cerox och er super nøjd. Stor Liten bil.
    Å du, jag er så lat man bara kan bli... allt ska vara enkelt...

• LillaM

Hej!!
    Vi har VW Golf och provade med en Emmaljunga (Classic chassi, Edge insats), och den går in i bakluckan om man tar av insatsen och placerar insatsen ovanpå chassit. Hjulen behövs ej tas av. Det var inte alls vidare jobbigt. Så vi behåller Golfen!!
    /LillaM

• camwae

Fido

vilken barnvagn har ni?vi har en vento nämligen och har faktiskt inte tänkt på att det skulle vara några problem med att få in våran vagn.vi har köpt en brio duo,måste ut och testa!!

• zanna

hade en vw golf förut och jag hade inga problem med vagnen,bara att plocka bort hatthyllan så fick vagnen plats :)

• Tola

I golfar går det in mycket:) har själv en:) men har ju ioförsej inte testat ed barnvagn! men mycke går det in.. som sagt.. kanske om man tar bort hatthyllan.. min är trasig så det kanske är därför;)

Svar på tråden barnvagn i vw golf?