• Thea2002

Korvstroganoff????

Recept på korvstroganoff tack!?

• Svar på tråden Korvstroganoff????
  • Kaldorei

en gul lök. fgalukorv i strimlor eller bitar, gräddfil och tomatpure alternativt krossade tomater.

• Snooze

Falukorv, champinjoner, lök...matlagningsgrädde/creme fraische, ketchup, krossade tomater, vitlök, chilipulver, salt å peppar. Ibland även matlagningssenap....

• strojes

Om man inte har grädde/matyoghurt eller liknande hemma går det utmärkt med vatten eller mjölk också. Man får då reda av såsen lite så den blir lite tjock. + ev lite extra tomatpuré och kryddor för smaken

• Masmamma

Brukar hacka vanlig gul lök, rödlök och vitlök och fräsa lite tillsammans ( ev röd paprika ). Sen tärnar jag falukorven och slänger i den efter en stund. Gör sen oftast en bottenredning med mjölk eller vatten och smaksätter med lite ketchup......eller så kör jag med tomatpure direkt och så lite creme fraiche. Kryddar oftast med salt, peppar och kött- och grillkrydda.

• P2007

Falukorv, hackad gul lök, ev. vitlök, matgrädde, tomatpuré, sambal Oelek för lite stark smak! + svartpeppar och ris

• Linda365

Bryn hackad gul lök,tillsätt strimald falukorv. Häll över matlagningsgrädde,tomatpurè,soya och lite vitpeppar. Behövs inget mer.Kanon gott.

• vargzaga

Falukorv, lök, tomatpure, svamp, matlagningsgrädde och sweet chili sauce. Salt och peppar

• vill ha fler barn

dill är faktiskt jättegott att ha i.
    en klick senap är ett måste.

• Caelum

Min gör jag så här:

Finhackar 2 gula lökar och fräser i en gryta med smör. Rör i 1 falukorv i strimlor. Sen i med en burk tomatkross, 2 förp. matlagningsgrädde á 2,5 dl, en hel del ketchup, peppar, timjan, dragon, oregano och smakar sen av med örtsalt. Låter det puttra 10 minuter.
    Blir ett storkok detta, tycker det är mums! Med ris till!

• Emma 24

Lök, matlagningsgrädde el mjölk, chilisås, soja och buljong jätte gott :)

Svar på tråden Korvstroganoff????