• Tindrisliten

HJÄLP!? Någon med swebank internetbank??

Hej!

Har ett problem fattar inte vad sjutton jag gör för fel du kanske kan hjälpa mig!?

Jag ska föra över pengar till en person med konto hos nordea.

Går in på överföra och väljer personkonto. Skriver in kontonummret vilket jag vet stämmer...den säger sen att kontonummret är fel....vad gör jag för fel???

tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!? Någon med swebank internetbank??
  • Viewsonic

Det ska inte vara något clearingnummer, bara kontonummer om du kryssat för att det är ett personkonto (ej bankkonto).

Vet inte vad det skulle kunna vara för fel.

dator heter det. datOR...
  • Butterscotch

Är det ett vanligt konto eller ett personkonto? Kanske du ska välja en annan kontotyp att föra över pengar till, om det inte är ett personnummer du fått som kontonummer?

Jag gissar bara... Alterntivt är något kanske fel med clearingnumret, det brukar det ofta vara när frågor av detta slag ställs.

• xistinaa

prova och välja bankkonto ist.

• Frontline

Visst måste man väl slå in clearingsnummer hur ska det annars veta vilken bank det gäller till...

• Butterscotch
    Frontline skrev 2008-10-08 23:27:11 följande:
    Visst måste man väl slå in clearingsnummer hur ska det annars veta vilken bank det gäller till...
    Tror inte att det behövs när det är just personkonton, det är väl bara Nordea som har såna? Alltså när kontonumret = personnummer
  • Frontline
    Butterscotch skrev 2008-10-08 23:28:09 följande:
    Tror inte att det behövs när det är just personkonton, det är väl bara Nordea som har såna? Alltså när kontonumret = personnummer
    OK det var mer än jag visste , jag har väl aldrig fört över till nån Nordeabank tror jag men jag trodde det var likadant som till andra banker..
  • Tindrisliten
    Butterscotch skrev 2008-10-08 23:23:52 följande:
    Är det ett vanligt konto eller ett personkonto? Kanske du ska välja en annan kontotyp att föra över pengar till, om det inte är ett personnummer du fått som kontonummer?Jag gissar bara... Alterntivt är något kanske fel med clearingnumret, det brukar det ofta vara när frågor av detta slag ställs.
    om jag väljer bankonto så vill den ha clearing nr men det har ej nordea så det ska vara personkonto...men det är ej ett persnr...förstår verkligen inte vad jag gör för fel
  • Butterscotch
    Tindrisliten skrev 2008-10-08 23:29:35 följande:
    om jag väljer bankonto så vill den ha clearing nr men det har ej nordea så det ska vara personkonto...men det är ej ett persnr...förstår verkligen inte vad jag gör för fel
    Hmm... kan inte minnas att jag fört över pengar till ett Nordeakonto någon gång... får du inte upp någon mer info om VAD som är fel? T ex om du ska lägga till några nollor i början för att få till rätt totalantal siffror i kontonumret? Eller nåt sånt.
  • Tindrisliten

den säger bara att jag fyllt i kontonr på fel sätt...

• Frontline

har du testat att köra både med 19 först och utan ..
    exempelvis 19700101-0101 eller bara 700101-0101

• Viewsonic

Är det personkonto så väljer man det på Swedbank och då blir clearingnummerfältet grått har jag för mig, så att man inte kan skriva något där. Har jag för mig.

• Tindrisliten
    Frontline skrev 2008-10-08 23:34:31 följande:
    har du testat att köra både med 19 först och utan ..exempelvis 19700101-0101 eller bara 700101-0101
    det är inte ett persnr tyvärr
  • Frontline
    Tindrisliten skrev 2008-10-08 23:44:33 följande:
    det är inte ett persnr tyvärr
    aha ok...
    Du får nog vänta tills imorgon och kontakta banken för det kan ju vara nått fel på det med , jag har råkat ut för fel på internetbanken ett par gången men sen dagen efter har det funkat när jag gjorde precis likadant..
  • Tindrisliten
    Frontline skrev 2008-10-08 23:46:10 följande:
    aha ok...Du får nog vänta tills imorgon och kontakta banken för det kan ju vara nått fel på det med , jag har råkat ut för fel på internetbanken ett par gången men sen dagen efter har det funkat när jag gjorde precis likadant..
    okej..tack...testade i morse också. Ska ringa dem i morgon och se om det går bättre då
  • Viewsonic

Alla personkonton har inte personnummer, min mamma har ett annat nummer som ändå är personkonto t.ex.

Svar på tråden HJÄLP!? Någon med swebank internetbank??