Brukar ni köpa frysta pommes frites??
Vad tycker ni om frysta pommes frites? Brukar ni köpa det? Hur tillagar ni det? I en fritös eller i ugnen? I ugnen borde det väl vara lite nyttigare.
Vad tycker ni om frysta pommes frites? Brukar ni köpa det? Hur tillagar ni det? I en fritös eller i ugnen? I ugnen borde det väl vara lite nyttigare.
Här köper vi frysta pommes.. jag kör dem alltid i ugnen med lite salt på, blir godast så..
Sedan så föredrar jag de som är lite tjockare och så där typ räfflade, inte de smala små långa, de blir så hårda i ugnen.
Vi köper också och tillagar i ugnen med salt, men vi föredrar de smala... blir inte alls hårda!
Det finns en pommeskrydda som är supergod att ha på istället för salt...
bara ett tips...
kör ugn...
jag mena felix strips heter dem väl?
Om jag är lat köper jag frysta, då tillagar jag dem i ugnen.
Det händer nån enstaka gång att vi köper frysta pommes- Då kör vi dem i ugnen och inte i fritös. Egentligen förerdrar jag klyftpotatis med rotsaker som man gör i ugnen.
Ja och vi kör då alltid i ugnen.
Men oftast köper vi potatis och kör i ugnen, inte färdigköpta.
Nej, tycker det är helt vansinnigt om man kollar kilopriset mot vanlig potatis. Gör mycket hellre klyftpotatis (med skalet kvar, går jättesnabbt!) själv.
Ja, och gör dem i ugnen (pommes frites).
Pommes strips bör friteras för att komma till sin rätt.
Har faktiskt klyftpotatis i ugnen just nu. Med grillkryddade kycklingklubbor samt lite andra rotfrukter.