• Yummie

Brukar ni köpa frysta pommes frites??

Vad tycker ni om frysta pommes frites? Brukar ni köpa det? Hur tillagar ni det? I en fritös eller i ugnen? I ugnen borde det väl vara lite nyttigare.

• Svar på tråden Brukar ni köpa frysta pommes frites??
  • CherryGirl

Här köper vi frysta pommes.. jag kör dem alltid i ugnen med lite salt på, blir godast så..
    Sedan så föredrar jag de som är lite tjockare och så där typ räfflade, inte de smala små långa, de blir så hårda i ugnen.

• Lillasyster07

Vi köper också och tillagar i ugnen med salt, men vi föredrar de smala... blir inte alls hårda!

• Zasett

Det finns en pommeskrydda som är supergod att ha på istället för salt...
    bara ett tips...

kör ugn...

• CherryGirl
    Lillasyster07 skrev 2008-10-09 04:38:06 följande:
    Vi köper också och tillagar i ugnen med salt, men vi föredrar de smala... blir inte alls hårda!
    Ja menar de dära jättesmala typ 5mm, men det kanske är de du menar också, ja jag tycker att de blir hårda iaf.. hehe
    Ifs så har jag inte sett dem i butiken på jätte länge, så de kanske har slutat med dem..
  • CherryGirl
    Zasett skrev 2008-10-09 04:53:11 följande:
    Det finns en pommeskrydda som är supergod att ha på istället för salt...bara ett tips...kör ugn...
    Ja det är gott det... Mmmm
  • Lillasyster07

jag mena felix strips heter dem väl?

CherryGirl skrev 2008-10-09 04:57:33 följande:
    Ja menar de dära jättesmala typ 5mm, men det kanske är de du menar också, ja jag tycker att de blir hårda iaf.. heheIfs så har jag inte sett dem i butiken på jätte länge, så de kanske har slutat med dem..
  • Ninso

Om jag är lat köper jag frysta, då tillagar jag dem i ugnen.

• CherryGirl
    Lillasyster07 skrev 2008-10-09 05:02:27 följande:
    jag mena felix strips heter dem väl?
    aha.. ok då menar vi inte samma.. haha
    de går an, men är inte så goda som de tjockare... hihi
  • Majsan70

Det händer nån enstaka gång att vi köper frysta pommes- Då kör vi dem i ugnen och inte i fritös. Egentligen förerdrar jag klyftpotatis med rotsaker som man gör i ugnen.

• Flickan Gud Glömde

Ja och vi kör då alltid i ugnen.
    Men oftast köper vi potatis och kör i ugnen, inte färdigköpta.

• Redbit

Nej, tycker det är helt vansinnigt om man kollar kilopriset mot vanlig potatis. Gör mycket hellre klyftpotatis (med skalet kvar, går jättesnabbt!) själv.

• Rigmor Mortis

Ja, och gör dem i ugnen (pommes frites).
    Pommes strips bör friteras för att komma till sin rätt.

• Yummie

Har faktiskt klyftpotatis i ugnen just nu. Med grillkryddade kycklingklubbor samt lite andra rotfrukter.

Svar på tråden Brukar ni köpa frysta pommes frites??