• Tussilago09

Miniweekend i Sverige?

Jag o min sambo funderar på att ta en miniwekend (fre-sön) någonstans i Sverige sista helgen i november alternativt första helgen i december. Syftet med resan är att åka iväg o ta det lugnt och njuta av god mat och varandra.

Någon som har förslag på vart vi kan åka? Är Stockholmsbor.

Jag kommer vara  gravid i 29/30 veckan och vill inte åka till en annan storstad (typ Malmö o Göteborg). Vi vill gärna åka nånstans där det finns en del att se och det ska vara mysigt, vi funderar lite på Dalarna. Gärna tips på boende oxå!

Hoppas ni kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Miniweekend i Sverige?
  • marjalena

Klockargården i Tällberg har vi bott på ett par gånger. Väldigt mysigt och romantiskt!

www.klockargarden.com/hotell.php

Kan även rekommendera Västerås där vi oxå har spenderat ett par weekends. Vi bodde på stadshotellet som ligger precis mitt på torget, jättemysigt

www.elite.se/hotell/vasteras/stadshotellet/

Middag på bellman.gastrogate.com/page/1 som ligger bredvid hotellet rekommenderas oxå varmt.

Åh vad sugen jag blev på att åka iväg en helg nu!!

• Tussilago09

Det ser jättemysigt ut!

Gärna fler tips tack!

• Tussilago09

Var tyvärr fullbokat på Klockargården de helger vi ville åka, fler tips tack! =)

• Tussilago09

Tack, ska kika på länken! Det behöver inte just vara i Tällberg... vi vill bara åka bort o ha tips på mysiga ställen =)

• Balehead

Ta en romantisk weekend på Gimo Herrgård. www.gimoherrgard.se Ligger inte så attans långt från Stockholm heller. Lugn och romantisk atmosfär och mycket god mat (åtminstone för några år sedan)

Svar på tråden Miniweekend i Sverige?